Gå til innhold

For mye press - hva skjer?

Orio
 Del

Anbefalte innlegg

Orio

Hva skjer hvis jeg presser meg selv for mye?

Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse, har hatt mange depresjoner, også med psykotiske symptomer. Har en del dissossiasjons-problemer. Har kanskje hatt psykotiske symptomer uten depresjon, er visst vanskelig å avgjøre hva det var. Hadde i alle fall god effekt av risperdal, 1mg to ganger om dagen.

Hva kan skje hvis jeg presser meg selv for mye? Noen tegn jeg kan være oppmerksom på, så det ikke går for langt denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipp..

Tror det kan være veldig individuelt. Hva med å sette seg ned med penn og papir og notere hvordan du har vært tidligere i dårlige perioder, og så følge med om noen av disse tegnene viser seg. For meg blir det mer uro og dårligere konsentrasjon, men for deg kan det jo gå på søvn, spisemønster e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orio

Tror det kan være veldig individuelt. Hva med å sette seg ned med penn og papir og notere hvordan du har vært tidligere i dårlige perioder, og så følge med om noen av disse tegnene viser seg. For meg blir det mer uro og dårligere konsentrasjon, men for deg kan det jo gå på søvn, spisemønster e.l.

Har laget en sånn liste, men jeg skjønner ikke helt hvilken nytte jeg har av den. Jeg kan krysse av for flere punkter, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg kan også fortelle behandler om ting som står på lista, men det virker ikke som det får noen betydning for behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipp..

Har laget en sånn liste, men jeg skjønner ikke helt hvilken nytte jeg har av den. Jeg kan krysse av for flere punkter, men vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg kan også fortelle behandler om ting som står på lista, men det virker ikke som det får noen betydning for behandlingen.

Hvis du pr nå kan krysse av for flere punkter mener jeg du må trappe ned på aktiviteter som gir deg stress, og gjerne opp på positive ting som trening og turgåing. Dette funker i hvetfall for meg og jeg er veldig var for stress.

Ikke forhold deg passiv til hva behandleren sier men bruk din egen kunnskap om deg selv aktivt til å bli bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...