Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Orio

Anbefalte innlegg

Faller mer og mer sammen for tiden. Kan se hvilken vei det går, men klarer ikke gjøre noe med det. Hva skal jeg gjøre?

Å stå opp om morgenen er et slit. Husarbeid er et slit, det ser ikke ut hjemme hos meg. Mat er en pliktøvelse og overspising. Jeg er utslitt når jeg har vært på dagsenteret, legger meg på sofaen og gråter lenge etter at jeg har vært der. Alt er et ork. Føles som jeg har hatt det sånn bestandig, at det bare i korte perioder har vært bedre. Selvmordstankene øker. Har snakket med behandler om det, men klarer ikke å få sagt hvordan det er. Vi har etablert et mønster for samtalene, gjorde det ganske tidlig, og det som ikke passer inn klarer jeg ikke få sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt mantra i sånne situasjoner er skriv og lever! Er iallfall det enenste som funker for meg. Kan ha de beste intensjoner, og så kommer jeg dit og det blir ikke.

Så da har jeg skrevet. Og sagt i det jeg går inn døren (øvd på det på forhånd) i dag vil jeg levere ne du skal lese først, ellers vet jeg ikke om jeg får sagt det. Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mantra i sånne situasjoner er skriv og lever! Er iallfall det enenste som funker for meg. Kan ha de beste intensjoner, og så kommer jeg dit og det blir ikke.

Så da har jeg skrevet. Og sagt i det jeg går inn døren (øvd på det på forhånd) i dag vil jeg levere ne du skal lese først, ellers vet jeg ikke om jeg får sagt det. Sånn ca.

Har prøvd det samme, med hell, tidligere (ikke samme behandler). Det føles ikke riktig å gjøre det i denne situasjonen, i forhold til den behandleren jeg har nå, har liksom vært greit å snakke med han. Det er det fortsatt, men det er noen ting som ikke kom frem i starten, men som jeg føler jeg bør ta opp nå. Og jeg sliter for tiden, vil ikke at det skal bli verre enn det er. Ønsker meg ikke depresjon (eller psykose) til jul. :- (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det samme, med hell, tidligere (ikke samme behandler). Det føles ikke riktig å gjøre det i denne situasjonen, i forhold til den behandleren jeg har nå, har liksom vært greit å snakke med han. Det er det fortsatt, men det er noen ting som ikke kom frem i starten, men som jeg føler jeg bør ta opp nå. Og jeg sliter for tiden, vil ikke at det skal bli verre enn det er. Ønsker meg ikke depresjon (eller psykose) til jul. :- (

Men du - det behøver ikke å være vanskelig å snakke med vedkommende for å ha en sånn plan, er nok at du, som du sier, har kommet inn i et mønster som er vanskelig å bryte.

Og viktig at du ikke la det gå for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å ringe mental helse: 810 30 030 eller kirkens sos 815 33 300. Hvis du bor i Oslo kan du titte på følgende sider: www.linkoslo.no.

Noe annet enn det kan jeg ikke gi deg bortsett fra min medfølelse. Det er grusomt å ha det sånn som du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Dette høres ikke noe bra ut Orio.

Synes du skal prøve å fortelle behandler mest mulig. Evt i brevform dersom det er vanskelig å få sagt alt. For meg er det ihvertfall slik at det blir lettere når jeg har sagt ting høyt, vet ikke om det hjelper for deg. Kanskje behandler kan komme med noen konstruktive forslag. Slik som dette kan du ikke ha det.

Leste innlegget ditt angående hvor mye presse seg. Du fortale om listen med "varselsymptomer" og at du allerede kunne krysse av for flere - da bør du trappe ned. Det jeg syntes virket litt rart er at dette ikke har betydning for behandlingen? Det er jo veldig positivt at du har laget en slik liste - men følges den ikke opp er det liten vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du - det behøver ikke å være vanskelig å snakke med vedkommende for å ha en sånn plan, er nok at du, som du sier, har kommet inn i et mønster som er vanskelig å bryte.

Og viktig at du ikke la det gå for langt.

Har behandler en mailadresse som du kan skrive til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...