Gå til innhold

Bipolar / Spiseforstyrrelser


Gjest scandalous

Anbefalte innlegg

Gjest scandalous

Hei! Hvordan skaffer jeg best hjelp? Jeg har vært hos fastlege, men ble bedt om å søke privatpraktiserende pga. ventelister. Jeg er bipolar og har spiseforstyrrelser, men klarer ikke si hvor alvorlig deprimert jeg er, og ´glemmer´ å fortelle at jeg ikke spiser. Har gått ned fra 62-57, er 175 høy. Jeg har vært suicidal mer eller mindre siden i sommer, og er skikkelig sliten. Hater meg selv, og livet mitt, og ville helst vært død. Livet mitt er veldig vanskelig, familiesituasjon og jobb er et helvete. Og jeg har ingen venner jeg stoler på. Jeg har hatt en time hos privatp.psykiater, men føler at jeg må be mer om hjelp enn stoltheten min tillater. Jeg er veldig sterk, men i denne sammenheng føles det mer som en ulempe. Burde jeg ta kontakt med en ny fastlege, psykiater, eller vente? Føler at ingen tar meg alvorlig fordi jeg virker frisk, men fasaden lyver. Jeg tror det kun er et tidsspørsmål før jeg tar livet mitt. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest scandalous

se side 37. Du skal motta behandling innen 2 uker.

Skriv ut denne og ta den med til legen din.

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00087/Prioriteringsveilede_87409a.pdf

Tusen takk! Svaret ditt var oppklarende, fint å vite at jeg trenger hjelp og ikke trenger å skade meg for å få det. Da skal jeg forsøke igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Pokkers inkompetente fastlege! Hvis ikke rådene til NHD fører noen vei, bør du bytte fastlege på flekken!!

Har selv bipolar 2 og opplevde en fastlege som nektet å henvise meg til poliklinikk grunnet lange ventelister og at "alle hun henviste dit fikk avslag." Jeg byttet fastlege, og var inne på poliklinikken kort tid etter henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...