Gå til innhold

sove på reisesyketabeletter?

Anbefalte innlegg

Gjest Maniana
Skrevet

Jeg har hatt influensa,satser på at jeg er frisk nå :-)

Sov dårlig når jeg var syk,derfor spurte jeg om å få noe å sove på. Legen sa jeg kunne kjøpe meg reisesyketabletter,jeg ble paff! Har jeg aldri vært ute for før,er det vanlig?

Hun vet ingenting om meg,siden jeg har byttet lege. Er viktig for meg å sove,veldig viktig. Kjøpte ikke reisesyketabletter,følte at hun ikke tok meg på alvor.

Gjest Elextra
Skrevet

Noen leger er restriktive med å skrive ut sovetabletter, spesielt til pasienter de ikke kjenner godt. Det er antakelig bra.

Men du kunne vel be om en annen resept, og i det minste se hva hun sa?

Skrevet

Som Elextra sier: Mange leger er svært restriktive på sovepreparater.

Reisesyketabletter har ofte den bivirkning at man blir veldig trøtt, så for mange kan det være nok. Om det ikke er det for deg, bør du si ifra til legen.

Gjest Maniana
Skrevet

Noen leger er restriktive med å skrive ut sovetabletter, spesielt til pasienter de ikke kjenner godt. Det er antakelig bra.

Men du kunne vel be om en annen resept, og i det minste se hva hun sa?

Synes hun virka så sur og tverr,la ut om at man kunne bli avhengig,men det blir man ikke på fjorten dager. Får ikke håpe jeg må ha noe med henne å gjøre mer,får holde meg frisk.

Gjest Maniana
Skrevet

Som Elextra sier: Mange leger er svært restriktive på sovepreparater.

Reisesyketabletter har ofte den bivirkning at man blir veldig trøtt, så for mange kan det være nok. Om det ikke er det for deg, bør du si ifra til legen.

Ja bør vel si litt mer om meg selv,men jeg ble så skuffa. Hun var så ovenfra og ned,det liker jeg sletts ikke. Får holde meg frisk.

Skrevet

Både ungene og jeg blir så trøtte av reisesyketabletter (Postafen) at det er så å si umulig å holde seg våken...

Gjest Maniana
Skrevet

Både ungene og jeg blir så trøtte av reisesyketabletter (Postafen) at det er så å si umulig å holde seg våken...

Ja vet at noen blir det,men det blir ikke jeg. Måtte vel tatt hele pakken da.

Gjest skjønner ikke problemet
Skrevet

Du skal bare være glad for at legen din er streng og ikke skriver ut sovemedisin i hytt og pine.

Gjest Maniana
Skrevet

Du skal bare være glad for at legen din er streng og ikke skriver ut sovemedisin i hytt og pine.

roblemet var jo at jeg tregte å sove...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Reisesyketabletter til å sove på? Det var jammen genialt! Jeg sliter med søvnløshet jevnlig, men vil ikke ta insovningstabletter, fordi jeg da blir gående i en døs hele dagen etter.

Skulle ønske legen min hadde tipset meg om reisesyketabletter! Men nå skal jeg teste det ut. Det er vel reseptfritt også?

Skrevet

Reisesyketabletter til å sove på? Det var jammen genialt! Jeg sliter med søvnløshet jevnlig, men vil ikke ta insovningstabletter, fordi jeg da blir gående i en døs hele dagen etter.

Skulle ønske legen min hadde tipset meg om reisesyketabletter! Men nå skal jeg teste det ut. Det er vel reseptfritt også?

Reisesyketabletter er reseptfrie, ja. Jeg tror det finnes noen varanter som inneholder koffein for å motvirke trøttheten. Du får styre unna dem hvis du skal bruke dem som sovemedisin. Jeg har brukt Postafen på bussturer, og da pleier jeg å blir trøtt, i hvert fall.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan jo også prøve gammeldagse antihistaminer som Polaramin. De blir man også døsig av, og gis faktisk som søvnhjelpemiddel til noen gravide.

Gjest Maniana
Skrevet

Det er reseptfritt. Var ikke så galt, at det ikke var godt for noe da,siden det kunne hjelpe deg :-)

Skrevet

Postafen blir jeg også så trøtt av at jeg nesten ikke kan unngå å sovne. Dessverre blir jeg trøtt i et helt døgn av dem, så jeg kommer som zombie på jobb! Jeg reiser mye med buss og tog, og må ta slike tabletter ganske ofte.

Mannen min er fra et annet land i Europa, og har tatt med reisesyketabletter fra hjemlandet sitt. De virker bare i 7-8 timer, og virker også godt for meg for å få sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...