Gå til innhold

NHD, spørsmål angående økning av ciralex-dose


Gjest juliannes

Anbefalte innlegg

Gjest juliannes

Jeg har gådd på Cipralex 10 mg i et halvt år og vurderer å øke til 15 eller 20 mg. Da jeg startet på Cipralex fikk jeg bivirkninger i form av angst de første ukene og fikk da utskrevet en liten pakke sobril som jeg kunne ta i et nødsfall. Dette fungerte greit og nå har jeg ingen bivirkninger.

Hvis jeg nå øker dosen med Cipralex, er det da fare for at denne bivirkningen i form av angst dukker opp igjen? Eller er dette noe som bare opptrer første gangen?

I såfall venter jeg til etter jul med å øke dosen, da jeg trenger et klart hode uten angst nå i førjulstiden og i julen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det ville jeg gjort

Jeg tror i hvert fall ikke det kan sammenliknes med første gangen. Litt mer urolig noen få fager kanskje, men du kan vel prøve deg frem med 15 mg noen dager. Kanskje går det greit. Det er jo enda litt tid til jul, og om det ikke kjennes alt for godt ut venter du til etter jul med det. Jeg ville prøvd en uke. Du kan jo til og med dele de i fire og ta 12.5 mg(ca).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Du kan få en midlertidig reaksjon, men det behøver ikke være så sterkt som første gangen. Ville uansett hørt med legen, for det ville jo være greit å ha litt vival eller sobril liggende i tilfelle du får angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved doseøkning er det vanlig at noe av de samme bivirkningene kommer tilbake, men de er vanligvis klart mildere og varer kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...