Gjest juliannes 0 0 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg har gådd på Cipralex 10 mg i et halvt år og vurderer å øke til 15 eller 20 mg. Da jeg startet på Cipralex fikk jeg bivirkninger i form av angst de første ukene og fikk da utskrevet en liten pakke sobril som jeg kunne ta i et nødsfall. Dette fungerte greit og nå har jeg ingen bivirkninger. Hvis jeg nå øker dosen med Cipralex, er det da fare for at denne bivirkningen i form av angst dukker opp igjen? Eller er dette noe som bare opptrer første gangen? I såfall venter jeg til etter jul med å øke dosen, da jeg trenger et klart hode uten angst nå i førjulstiden og i julen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det ville jeg gjort 0 0 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg tror i hvert fall ikke det kan sammenliknes med første gangen. Litt mer urolig noen få fager kanskje, men du kan vel prøve deg frem med 15 mg noen dager. Kanskje går det greit. Det er jo enda litt tid til jul, og om det ikke kjennes alt for godt ut venter du til etter jul med det. Jeg ville prøvd en uke. Du kan jo til og med dele de i fire og ta 12.5 mg(ca). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MedicNerd 0 0 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Du kan få en midlertidig reaksjon, men det behøver ikke være så sterkt som første gangen. Ville uansett hørt med legen, for det ville jo være greit å ha litt vival eller sobril liggende i tilfelle du får angst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ved doseøkning er det vanlig at noe av de samme bivirkningene kommer tilbake, men de er vanligvis klart mildere og varer kortere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.