Gå til innhold

Ang Zyprexa og matlyst


meira

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var hos psykiater på Dps, hvor jeg går i gruppebehandling. Det ble diskutert om jeg skal bytte fra Trilafon til Zyprexa. Det jeg imedlertid lurer på, er om matlysten "tar helt av", eller om det er mulig å styre seg. Har ikke lagt på meg av trilafon( samt kobimert med Lamictal som jeg står på)-heller gått ned i vekt. Er veldig redd for å bli tykk, legge på meg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Meira!

Jeg har tidligere også gått på Trilafon i kombinasjon med Lamictal. Nå har jeg gått over til Zyprexa og Lamictal. Zyprexa'n har ikke gitt meg "ulve-hunger" slik en liten prosent av brukere får som bivirkning på det preparatet.

Det kan derfor godt hende at også du hører til den heldige pasientgruppen som får god nytte av Zyprexa uten å legge på deg.

Ha en fin kveld :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meira!

Jeg har tidligere også gått på Trilafon i kombinasjon med Lamictal. Nå har jeg gått over til Zyprexa og Lamictal. Zyprexa'n har ikke gitt meg "ulve-hunger" slik en liten prosent av brukere får som bivirkning på det preparatet.

Det kan derfor godt hende at også du hører til den heldige pasientgruppen som får god nytte av Zyprexa uten å legge på deg.

Ha en fin kveld :o)

Hadde du bedre effekt av zyprexa enn trilafon?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du bedre effekt av zyprexa enn trilafon?

Mvh

Ja, jeg har hatt langt bedre effekt av Zyprexa enn Trilafon (jeg gikk da også opp en del på Trilafon og fikk vondt i leddene på høye doser). Etter Trilafon var jeg innom Abilify, men de hjalp ikke på katastrofetankene slik Zyprexa'n har gjort. Det er helt klart den AP'n jeg har hatt best virkning av.

Håper du vil lande på noe som er godt for deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det ville jeg gjort

Det er veldig greit med zyprexa, for trangen til overspising er uavhengig av dose. Så om du prøver 2.5 mg en uke, så vet du om du er blant dem som ikke kan bruke denne medisinen uten å legge på deg. Tro meg...

Og du legger ikke på deg bare på noen dager, så da risikerer en ikke mye. Denne bivirkningen kommer raskt og voldsomt, og da kan du kutte. For det vil ikke bli bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 14 kg, iløpet av de 6 årene jeg har gått på zyprexa. Ellers er det en veldig fin medisin. Jeg har ikke sånn voldsom hunger, men spiser feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zyprexaa

Jeg har gått opp 14 kg, iløpet av de 6 årene jeg har gått på zyprexa. Ellers er det en veldig fin medisin. Jeg har ikke sånn voldsom hunger, men spiser feil.

Jeg har ikke hatt sånn spesiell hunger, men spist vanlig. Har riktignok ikke gått på diett, men har allikevel gått opp 10 kilo på 3 1/2 år. Bruker 2,5 mg. Etter jul skal jeg kutte alle karbohydrater for å se om det hjelper. Jet bruker de mot angst og de hjelper. Klarer ikke slutte heller så må nok på diett. Er det noe noen som har prøvd dette- Det er ikke noe morsomt med denne vekt økningen-- har alltid passet meg før og holdt match vekt. La på meg 7 kilo av ciopralex også, men da merket jeg at jeg ble sulten. Så altså 17 kilo over der jeg heltst ville ligge:=(( NHD har sagt at det er basal? stoff skikftet mht vektøkning på zyprexa-- kanskje ikke noe å gjøre noe med????

Men jeg skal prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit med zyprexa, for trangen til overspising er uavhengig av dose. Så om du prøver 2.5 mg en uke, så vet du om du er blant dem som ikke kan bruke denne medisinen uten å legge på deg. Tro meg...

Og du legger ikke på deg bare på noen dager, så da risikerer en ikke mye. Denne bivirkningen kommer raskt og voldsomt, og da kan du kutte. For det vil ikke bli bedre..

Takk for svar-Nyttig for meg å høre om erfaringer

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har gått opp 14 kg, iløpet av de 6 årene jeg har gått på zyprexa. Ellers er det en veldig fin medisin. Jeg har ikke sånn voldsom hunger, men spiser feil.

Den "tar av " hos ca 20%. Da er det bare å slutte igjen. For de andre er Zyprexa en fantastisk medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt sånn spesiell hunger, men spist vanlig. Har riktignok ikke gått på diett, men har allikevel gått opp 10 kilo på 3 1/2 år. Bruker 2,5 mg. Etter jul skal jeg kutte alle karbohydrater for å se om det hjelper. Jet bruker de mot angst og de hjelper. Klarer ikke slutte heller så må nok på diett. Er det noe noen som har prøvd dette- Det er ikke noe morsomt med denne vekt økningen-- har alltid passet meg før og holdt match vekt. La på meg 7 kilo av ciopralex også, men da merket jeg at jeg ble sulten. Så altså 17 kilo over der jeg heltst ville ligge:=(( NHD har sagt at det er basal? stoff skikftet mht vektøkning på zyprexa-- kanskje ikke noe å gjøre noe med????

Men jeg skal prøve

Vanskelig å vite om det er medisinene, eller det man spiser som gjør at man legger på seg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Hei Meira!

Jeg har tidligere også gått på Trilafon i kombinasjon med Lamictal. Nå har jeg gått over til Zyprexa og Lamictal. Zyprexa'n har ikke gitt meg "ulve-hunger" slik en liten prosent av brukere får som bivirkning på det preparatet.

Det kan derfor godt hende at også du hører til den heldige pasientgruppen som får god nytte av Zyprexa uten å legge på deg.

Ha en fin kveld :o)

20%, altså 1 av 5 er ikke akkurat en liten prosent da...

men flertallet går det tross alt bra med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...