Gå til innhold

JA!!! :)


MissHitch

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer hadde begynt å forberede oss på å ta en fertilitetstest, da det er stor sansynlighet at han er steril.

Jeg har vært sykemeldt lenge nå av helt andre årsaker og har de siste ukene hatt "strekk" i nedre del av magen, kvalme om ettermiddag og kveld og vært svært plaget med svimmelhet og får ikke nok søvn.

Jeg trodde mye av dette var bivirkninger av ny medisin,men i går kveld kom jeg plutselig på at jeg ikke har hatt mens siden 5 oktober! Tok en hjemmetest i dag tidlig, en ny på laboratoriet og enda en hjemme- alle tre er positive og den siste(digital) viste 3+!

Jeg er gravid!!! :)

Men så kommer alle tankene... hvordan fortelle det til samboer, dette var jo ikke akkurat planlagt.. hvor langt er jeg på vei? (legetime i morgen, men får jo ikke nøyaktig resultat?) klarer jeg meg gjennom de 12 første ukene slik at jeg virkelig kan begynne å glede meg?? (samboers bror er steril,og hans kone ble gravid for litt siden,men spontanaborterte. jeg er så redd for at det skal skje meg!)

Måtte bare få dette ut av systemet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Du får ganske bra beregning av hvor langt du er på vei, når du vet når siste mens var.

Hvis samboeren din trodde han kanskje var steril, blir han sikkert henrykt når han får summet seg litt. Men det er vanlig å ha litt blandede følelser, det er jo ikke noen triviell sak for dem det gjelder, selv om familieforøkelser skjer hele tiden overalt.

Spontanaborter er dessverre veldig vanlige. Skulle dere være så uheldige, har dere i det minste fått visshet om at dere kan bli gravide sammen, selv uten å prøve intenst med kalender, tester eller legehjelp. Men det går bra for de aller fleste. Dersom starten har vært vellykket og egget har festet seg ordentlig, vil det nok klore seg fast, skal du se.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Gratulerer!

Nå trenger ikke samboeren din lenger å ta fertilitetstest. Siden dere hadde tenkt at han skulle ta det, så har dere vel planlagt å få barn? Jeg vil tro han bare blir glad over å høre at du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!

Du får ganske bra beregning av hvor langt du er på vei, når du vet når siste mens var.

Hvis samboeren din trodde han kanskje var steril, blir han sikkert henrykt når han får summet seg litt. Men det er vanlig å ha litt blandede følelser, det er jo ikke noen triviell sak for dem det gjelder, selv om familieforøkelser skjer hele tiden overalt.

Spontanaborter er dessverre veldig vanlige. Skulle dere være så uheldige, har dere i det minste fått visshet om at dere kan bli gravide sammen, selv uten å prøve intenst med kalender, tester eller legehjelp. Men det går bra for de aller fleste. Dersom starten har vært vellykket og egget har festet seg ordentlig, vil det nok klore seg fast, skal du se.

Lykke til!

Legen mener jeg er i 8 uke.. Og jeg kastet opp for første gang i morges(men lurer på om det var mer psykisk siden jeg fant ut av dette i går). Har vært kvalm i hele dag. Tilbake til lege for G.U i morgen. Håper at det å være komt til uke 8 betyr større sjanse for at svangerskapet ikke blir avsluttet:) *håper*

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Legen mener jeg er i 8 uke.. Og jeg kastet opp for første gang i morges(men lurer på om det var mer psykisk siden jeg fant ut av dette i går). Har vært kvalm i hele dag. Tilbake til lege for G.U i morgen. Håper at det å være komt til uke 8 betyr større sjanse for at svangerskapet ikke blir avsluttet:) *håper*

Takk for alle svar:)

''Håper at det å være komt til uke 8 betyr større sjanse for at svangerskapet ikke blir avsluttet''

Alle svangerskap blir avsluttet - men forhåpentlig blir det avsluttet med en lykkelig utgang! :)

Gratulerer med graviditeten og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...