Gå til innhold

Vektøkning efeksor


Gjest Vektøkern

Anbefalte innlegg

Gjest Vektøkern

Hei, har brukt efeksor tildigere og har påbegynt en ny behandling nå, jeg hadde sist også bivikirkningen som vektøkning. Gikk opp ca 10-12 kilo. Hva skyldes denne vektøkningen? er det mer vann i kroppen som skjer eller er det fett?, og kan jeg trene dette bort? Merker kiloene begynner å komme på allerede etter 3 ukers bruk. Håper på svar fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

På felleskatalogen.no er vektøkning oppført som en mindre vanlig bivirkning av efexor. Jeg har brukt de i to år uten å gå opp i vekt (har generelt lite bivirkinnger av de, kun mye svetting enkelte netter) Men vi reagerer jo alle forskjellig, og siden du har opplevd det før på denne medisinen, og merker det samme nå, bør du kanskje vurdere å prøve en annen type antidepressiv? Kiloene kan du jo få av igjen, men kan sikkert være en utfordring, hvis det blir mange. Fikk du de bort sist?

Tviler på 10-12 kg kan ha vært bare vann...Da hadde du vel gått rundt og skvulpet;-) De fleste medikamenter som gir vektøkning gjør det via økt appetitt. Føler du deg sultnere og spiser mer/oftere enn før? Endret matvaner(mer søtt eller fett mat)?

Hvis du spiser akkurat det samme som ellers, må det jo skyldes andre mekanismer i kroppen...her er jeg blank,dessverre, men kanskje NHD har svar på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vektøkern

På felleskatalogen.no er vektøkning oppført som en mindre vanlig bivirkning av efexor. Jeg har brukt de i to år uten å gå opp i vekt (har generelt lite bivirkinnger av de, kun mye svetting enkelte netter) Men vi reagerer jo alle forskjellig, og siden du har opplevd det før på denne medisinen, og merker det samme nå, bør du kanskje vurdere å prøve en annen type antidepressiv? Kiloene kan du jo få av igjen, men kan sikkert være en utfordring, hvis det blir mange. Fikk du de bort sist?

Tviler på 10-12 kg kan ha vært bare vann...Da hadde du vel gått rundt og skvulpet;-) De fleste medikamenter som gir vektøkning gjør det via økt appetitt. Føler du deg sultnere og spiser mer/oftere enn før? Endret matvaner(mer søtt eller fett mat)?

Hvis du spiser akkurat det samme som ellers, må det jo skyldes andre mekanismer i kroppen...her er jeg blank,dessverre, men kanskje NHD har svar på det.

Hei, takk for svar,

Ja sist jeg brukte de så gikk jeg gradvis tilbake til normal vekten min igjen etter å ha sluttet på de.

Det rare er at jeg ikke har økt apetitt heller motsatt men det kan jo være at jeg spiser for lite og for skjeldent itillegg til at medikamentene gjør at jeg legger på meg.

Får prøve å spise litt men oftere så kanskje det hjelper? :) vil ikke vakle rundt med 12 kilo ekstra:)

Men trening bør jeg jo begynne på uansett:) så jeg får bare sette igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...