Gå til innhold

Lavt ferritin


Gjest ferri

Anbefalte innlegg

Er 49 år og har fått sterkere bøldning under mens og sist var det 14 dager mellom bare, noen ganger 3 uker- andre ganger 4. Så i november hadde jeg mensen 2 ganger . Var på legesjekk og noen dager etter siste mens og da hadde ferritin falt fra 34 - 19 på to måneder. Legen brydde seg ikke noe om det, da et annet jernlager hadde økt og blodprosent var over 90. Jeg har aldri hatt noe høyt ferritin. Har ligger på alt fra 17 -25 til 35, og har brukt svake jerntabletter som amino jern, floradix og et annet mildt preparat alle fra helsekost. Da det ble målt i september hadde jeg brukt floradix. Så det var høyere enn vanlig. Fra september til slutten av november 1 tablett( 25 mg ) amino jern. Men det var det fallet jeg bekymrer meg over. Legen trodde det kom av dobbel og sterkere mens--- men jeg er engstelig. Kan dette skje?? Ett spørmål til--- hva slags hormon er det som gjør at man får ømme bryster foran mensen? er det prolaktin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har merket før at floradix har virket bra, men nå skulle jeg altså prøve amino jern som skulle bære så bra. I fjor på denne tiden bar det på 24. Så det er altså som sagt dette fallet som bekymrer meg. Husker ikke om jeg hadde mens hver 3 uke i september/oktover? men har det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket før at floradix har virket bra, men nå skulle jeg altså prøve amino jern som skulle bære så bra. I fjor på denne tiden bar det på 24. Så det er altså som sagt dette fallet som bekymrer meg. Husker ikke om jeg hadde mens hver 3 uke i september/oktover? men har det ofte.

Jeg har mye bedre effekt av florandix enn aminojern, til tross for at legen mener det ikke skal være sånn. Men prøvene taler sitt tydelige språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Jeg har mye bedre effekt av florandix enn aminojern, til tross for at legen mener det ikke skal være sånn. Men prøvene taler sitt tydelige språk.

Ja, det er min erfaring:=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...