Gå til innhold

Svake hjerteslag eller angst


Gjest Dove777

Anbefalte innlegg

Gjest Dove777

Jeg har de siste ca. 6 år, vært plaget av at hjertet midt på natten begynner å slå hurtig og hardt, og har det siste året funnet ut at mitt blodsukker er lavt på natten, og da roer mitt hjertet seg ned og slår normalt hvis jeg spiser noe.. Men de siste 2 måneder har jeg noen ganger nesten ikke kjent at hjertet mitt slår. Når jeg finner pulsen, så virker alt helt normalt, bare at pulsen kjennes litt svakere.. Er det normalt at man av og til nesten ikke kjenner hjerteslagene?? Får veldig angst av dette!! Jeg er vant til å kjenne hjerteslagene utenpå brystkassen.. Jeg hadde for 3 mnd. siden veldige smerteanfall rundt hele brystkassen, og legene mente at det hadde med min mage eller galleblære å gjøre.. Har spist en del nexium, og det har hjulpet meget på mine murrende magesmerter... Jeg er plaget endel av angst, og lurer på om alt dette kun har med angst å gjøre?? Tenker mye på sykdom, døden etc.. da jeg er mye alene, og de siste 2-3 årene ikke har vært i arbeide, pga mye reising sammen med min mann i andre land. Jeg har mistrivdes ganske mye når vi har flyttet rundt i verden, da det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker, og snakke andre språk, så det har endt med at jeg går mest for meg selv hele tiden uten noe viktig å gjøre... Vi har ikke barn. Har de siste 2-3 månedene begynt å gå litt ned i vekt (er kun ca 5 kg overvektig), og trener ca 30 min flere ganger i uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Legger hånden på brystkassen* Jeg kjenner i alle fall ikke hjerteslagene mine utepå nå. Tror det er helt vanlig når man har hvilepluls eller vanlig ikke-opphisset puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er angstrelatert. Du har rett og slett for mye fokus på hjerte/puls, som er relativt vanlig for de som sliter med angst. Om det er til noen hjelp kan heller ikke jeg kjenne hjertet slå utenpå brystkassen og graden av hvor enkel/vanskelig den er å finne på hals og håndledd varierer. Dette er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke vanlig at en kjenner hjerteslagene sine. Slutt å kjenne etter. Slutt også med å kjenne på pulsen.

Så lenge du ikke trenger å hvile midt i loftstrappa, går hjertet som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...