Gå til innhold

ok å kombinere Lithium og Tramaldol?


Gjest hjem fra sykehus

Anbefalte innlegg

Gjest hjem fra sykehus

jeg har nylig kommet hjem fra en operasjon hvor jeg har fått Tramaldol flere ganger daglig som smertebehandling. Nå ser at de tablettene de har lagt for meg fortsatt har tramadol to ganger daglig. Jeg går på Litium 42*4. er det noen fare for at dette vil påvirke Litium om jeg fortsetter å ta dette? Har vært for dopet tidligere til å ha en mening om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

det er helt ok ifølge druid på felleskatalogen

(de ville vel ikke gitt deg tramadol om den ikke kan brukes sammen med litium forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjem fra sykehus

det er helt ok ifølge druid på felleskatalogen

(de ville vel ikke gitt deg tramadol om den ikke kan brukes sammen med litium forresten?)

''(de ville vel ikke gitt deg tramadol om den ikke kan brukes sammen med litium forresten?''

Jeg har vært innlagt på et somatisk sykehus, ikke psykiatrisk. Jeg vet ikke hvor mye anestesilegene og kirurgene vet om hvordan disse to medikamentene påvirket hverandre. Det de antakelig vet er at det ikke fører til noen stor fare å blande dem sammen. Jeg vil ikke få noe stort allergisk sjokk etc

Det jeg var redd for var at tramadolen, den mengden jeg fikk ville "svelge" Litihum så jeg ville bli hypoman da eller etter sykehusbesøket. For sykehuset er det ingen fysisk fare om jeg blir hypoman lenket til senga. Min bekymring var heller hva som skulle skje på lengre sikt. man nå har jeg fått beskjed fra fastlegen om at kombinasjonen er ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(de ville vel ikke gitt deg tramadol om den ikke kan brukes sammen med litium forresten?''

Jeg har vært innlagt på et somatisk sykehus, ikke psykiatrisk. Jeg vet ikke hvor mye anestesilegene og kirurgene vet om hvordan disse to medikamentene påvirket hverandre. Det de antakelig vet er at det ikke fører til noen stor fare å blande dem sammen. Jeg vil ikke få noe stort allergisk sjokk etc

Det jeg var redd for var at tramadolen, den mengden jeg fikk ville "svelge" Litihum så jeg ville bli hypoman da eller etter sykehusbesøket. For sykehuset er det ingen fysisk fare om jeg blir hypoman lenket til senga. Min bekymring var heller hva som skulle skje på lengre sikt. man nå har jeg fått beskjed fra fastlegen om at kombinasjonen er ok:)

For fremtiden kan det være greit å vite om nettsiden www.interaksjoner.no . Der kan du oppgi de medikamentene du bruker og få oppgitt om de påvirker hverandre. Grei mulighet å ha i de tilfellene man lurer på om legen som har forskrevet en ny medisin har vært litt for overfladisk.

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

''(de ville vel ikke gitt deg tramadol om den ikke kan brukes sammen med litium forresten?''

Jeg har vært innlagt på et somatisk sykehus, ikke psykiatrisk. Jeg vet ikke hvor mye anestesilegene og kirurgene vet om hvordan disse to medikamentene påvirket hverandre. Det de antakelig vet er at det ikke fører til noen stor fare å blande dem sammen. Jeg vil ikke få noe stort allergisk sjokk etc

Det jeg var redd for var at tramadolen, den mengden jeg fikk ville "svelge" Litihum så jeg ville bli hypoman da eller etter sykehusbesøket. For sykehuset er det ingen fysisk fare om jeg blir hypoman lenket til senga. Min bekymring var heller hva som skulle skje på lengre sikt. man nå har jeg fått beskjed fra fastlegen om at kombinasjonen er ok:)

man skal da alltid oppgi andre medisiner man bruker, og legene skal sjekke at det er trygt å kombinere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man skal da alltid oppgi andre medisiner man bruker, og legene skal sjekke at det er trygt å kombinere dem.

Det er riktig det du sier, men det er ingen grunn til å benekte at det skjer en del feil, og at leger glemmer å sjekke mulige interaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...