Gå til innhold

NHD og andre


Gjest toytoy

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt henvist til DPS da medisiner ikke fungerer godt nok og psykisk helse har forverret seg de siste tre månedene. På henvisningen sto det at legen vil ha snarlig inntak. Hva menes egentlig med det? Må nevnes at jeg har suicidale tanker. Og antipsykotika fungerer bedre en antidepressiva. Hva kan det ha seg? Er takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imzedimze

anti psykotika hjelper godt mot depresjon det

kanskje du har bipolar lidelse også, da fungerer ikke antidepressiva så bra, mens anti psykotika kan fungeree utmerket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balansekunstneren

I et svar til en annen forumbruker linket NHD til denne siden (se side 37):

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00087/Prioriteringsveilede_87409a.pdf

Her står det at alvorlig deprimerte skal vente maks. 2 uker på behandling. Legen din mener nok at du hører inn under denne gruppen.

Håper du får god og rask hjelp.

Men hvis det er en så kjapp tid for behandling, betyr det at andre som allerede går i behandling må ut av behandling og heller finne seg privatpraktiserende psyk lenge før de hadde tenkt på det?

Hva blir konsekvensene av rask inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellipse

Men hvis det er en så kjapp tid for behandling, betyr det at andre som allerede går i behandling må ut av behandling og heller finne seg privatpraktiserende psyk lenge før de hadde tenkt på det?

Hva blir konsekvensene av rask inntak?

Aner ikke jeg. Håper ikke det fungerer sånn. Kanskje dps´ene er pålagt å alltid har noen plasser avsatt til de alvorligste tilfellene som må inn fort? Tenker at andre nyhenviste med mindre akutte problem da kan bli skjøvet lenger bak i køen, heller enn at de som allerede er i behandling blir kastet ut? Men som sagt, så har jeg ikke peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...