Gå til innhold

Dårlig selvtillit/selvfølelse og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Jeg er så redd for å gjøre feil på jobb. Føler at kollegaene

begynner å irritere seg på det når jeg er så opptatt av det. Tenker nok helst på at det ikke er noe å bry seg om.

Selv småfeil blir en

katastrofe for meg. Mange ganger viser det seg at det ikke er jeg

som har gjort feilen engang. Selvfølelsen kommer på bånn. Føler

ikke jeg er verdt noen ting lenger.

Får jeg tidspress på meg, slutter hjernen og fungere og jeg får ikke

gjort noen ting. Klarer ikke å tenke klart.

Når alt går greit så fungerer jeg bra, men bruker nok en del ekstra

tid på å kontrollere alt, for at jeg ikke skal gjøre feil.

Hvordan kan jeg lære å takle dette? Hva gjør dere andre som har det slik?

Det påvirker for mye arbeidsevnen og fører meg lett inn i depresjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette er ting det går an å jobbe med i en løsningsorientert terapiform. Har du noen samtalepartner for tiden?

Det stemmer nok at dersom du er overfokusert på feil, så kan det få kollegaer til å bli litt småirriterte.

Gjest sliter med det samme, men gjør så godt jeg kan
Skrevet

Jeg har også til tider for dårlig selvtillit på jobb. Jeg prøver å fokusere på det positive, og når ting ikke går etter planen så tenker jeg at det ikke er noen krise, så lenge det ikke går ut over liv og helse.

Gjør jeg noe feil, så prøver jeg å finne ut hvordan jeg på best mulig måte kan rette opp i dette.

En annen ting er at jeg prøver å holde meg så sunn og frisk som mulig for å kunne tenke klarere. Og jeg passer på å få nok søvn.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg tenker at dette er ting det går an å jobbe med i en løsningsorientert terapiform. Har du noen samtalepartner for tiden?

Det stemmer nok at dersom du er overfokusert på feil, så kan det få kollegaer til å bli litt småirriterte.

Jeg har kontakt med psykolog.

Jeg har nok enda mye å jobbe med, men føler iblant at nå har jeg

kommet så langt jeg kan komme, og vet ikke helt hvordan jeg skal

jobbe for å komme videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...