Gå til innhold

NHD-hjelp meg


Gjest toydame32

Anbefalte innlegg

Gjest toydame32

Jeg er helt utslått. Helsa har forverret seg de siste 3 månedene og jeg har forsøkt flere medisiner uten at det har vært til hjelp. jeg har forsøkt cipralex, fluanxol, nozinan, truxal, zoloft, abilify og seroquel. Nå er det lamictal og imovane jeg bruker for å ta det verste, men det er lite de hjelper. Har blandet pf med paranoiditet og ustabilitet. Har perioder der jeg sliter med sterk angst i tillegg. Det er blitt skikkelig ille i det siste. Jeg har tenkt på å ta alle tablettene for å slippe alt dette. Er nettopp blitt henvist til dps og legen ba om snarlig inntakelse. Hva slags behandling tror du jeg kan bli tilbudt? Hva slags medisiner kan være aktuelle? Jeg takker mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av medisiner mener jeg at antipsykotika i stabile doser over tid er det beste for deg. Med over tid mener jeg mer enn 4-6 uker. Det finnes ingen rsak kur for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toydame32 igjen

Av medisiner mener jeg at antipsykotika i stabile doser over tid er det beste for deg. Med over tid mener jeg mer enn 4-6 uker. Det finnes ingen rsak kur for dette.

Hvor store doser anbefaler du? Til nå har dosene ikke vært særlig høye. Cipralex var på 10 mg, fluanxolen 1 mg, lamictale er på 100 mg to ganger daglig og imovanen 7,5. Husker ikke helt styrken på resten.

Forventer ikke noen rask løsning. Er vant til å komme i siste rekken så jeg forventer ikke annet denne gang heller. Lamictalen er den eneste medisinen jeg har få bivirkninger av, men den virker ikke særlig godt i de dårlige periodene som er ofte og lange.

Jeg gruer meg til DPS så jeg trenger noe info som kan hjelpe meg. Da slipper jeg å gruble og grue meg. Har nok med angsten nå. Og jeg blir ofte brukt som klagemur dessverre. Var også nettopp i et forhold jeg måtte kjempe for å komme meg ut av. Det tok lang tid før han forsto at det var slutt. Han tviholdt på meg. Lurer på om det kan ha forverret problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...