Gå til innhold

Usikker på om jeg kan ta i mot gave av eksen?


Gjest Auroria

Anbefalte innlegg

Gjest Auroria

Meg og eksen gjorde det slutt for et par måneder siden, men vi har siden da vært svært gode venner og henger mye med hverandre fortsatt. Har både sex og finner på andre ting sammen. Vi er i det hele tatt ganske kjæresteaktige når vi er sammen. Men er allikevel enige om grunnen til at det ble slutt og at vi ikke kan være kjærester i hverdagen. Jeg ser også for meg at dette forholdet vårt etterhvert vil "gli over" etterhvert som nye ting skjer i livet vårt og vi treffer andre. Jeg er muligens enda mer innstilt på dette enn ham...

Så nå sliter jeg litt med at jeg har fått en veldig stor og dyr bursdagsgave av ham og jeg lurer på om jeg rett og slett ikke kan ta i mot den.

Jeg har ikke åpnet esken, så det er ikke forsent å bytte og få pengene tilbake. Han har ikke spesielt god råd heller. Er bare så redd han faktisk kan finne på i bli skikkelig lei seg om jeg sier jeg ikke kan ta i mot og kanskje vil det gode forholdet vi har per i dag bli ødelagt?

Kan ellers si at han sier selv han kjøpte denne gaven "for begge to" Dvs at han setter pris på å ha denne tingen hjemme hos meg når han er på besøk (vi er stort sett alltid hos meg).

Hva synes dere? Bør jeg la være å ta i mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller først synes jeg det virker som dere har et merkelig forhold. Det høres nesten ut som han bor hos deg? Det virker også som han har et håp om at det skal bli dere to igjen, men at du kun ønsker et uforpliktende forhold?

Hvordan tror du han vil reagere dersom du plutselig finner en annen? Hvordan vil du reagere om han finner en annen? Ting vil ikke nødvendigvis føles så enkelt i forholdet mellom dere dersom en tredjepart kommer inn i bildet, så tenk deg nøye om. Hva vil være det beste på sikt? Kanskje trenger han klar beskjed om hvor landet ligger, og så må du gjennomføre det du sier.

Når du har tenkt over dette og tatt en avgjørelse, så får du finne ut om du kan ta imot gaven hans eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...