Gå til innhold

Ta i mot gave av eksen?


Gjest Auroria

Anbefalte innlegg

Gjest Auroria

Meg og eksen gjorde det slutt for et par måneder siden, men vi har siden da vært svært gode venner og henger mye med hverandre fortsatt. Har både sex og finner på andre ting sammen. Vi er i det hele tatt ganske kjæresteaktige når vi er sammen. Men er allikevel enige om grunnen til at det ble slutt og at vi ikke kan være kjærester i hverdagen. Jeg ser også for meg at dette forholdet vårt etterhvert vil "gli over" etterhvert som nye ting skjer i livet vårt og vi treffer andre. Jeg er muligens enda mer innstilt på dette enn ham...

Så nå sliter jeg litt med at jeg har fått en veldig stor og dyr bursdagsgave av ham og jeg lurer på om jeg rett og slett ikke kan ta i mot den.

Jeg har ikke åpnet esken, så det er ikke forsent å bytte og få pengene tilbake. Han har ikke spesielt god råd heller. Er bare så redd han faktisk kan finne på i bli skikkelig lei seg om jeg sier jeg ikke kan ta i mot og kanskje vil det gode forholdet vi har per i dag bli ødelagt?

Kan ellers si at han sier selv han kjøpte denne gaven "for begge to" Dvs at han setter pris på å ha denne tingen hjemme hos meg når han er på besøk (vi er stort sett alltid hos meg).

Hva synes dere? Bør jeg la være å ta i mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Auroria

Kanskje jeg kan si jeg kan ha den på lån? at han får ta den med seg igjen dersom vi bryter kontakten? Eller blir det også litt frekt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting å si: Slutt å rote med hverandres følelsesliv, og hold dere unna hverandre. Enten er forholdet slutt, eller dere er fortsatt sammen. En mellomting finnes ikke.

Slutt å leke med hverandres følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Selvfølgelig skal du ikke ta i mot en stor og kostbar gave av eksen selv om dere er på avvenning.

''...selv om dere er på avvenning''

Haha! Dagens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Auroria

Selvfølgelig skal du ikke ta i mot en stor og kostbar gave av eksen selv om dere er på avvenning.

"Avenning" var faktisk en veldig bra beskrivelse av det hele!

Blir vanskelig å fortelle ham at han må levere gaven tilbake. Kan ikke huske sist jeg har sett ham så stolt og glad som da han overrekte meg den. Uff, regner med den der "avvenningsprosessen" avsluttes ganske brått og brutalt nå:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Auroria

Men hva skal jeg si til ham? Har allerede sagt at jeg ikke kan ta i mot, men det ville han ikke høre snakk om. SELVFØLGELIG kan du det svarer han bare. Jeg må gå varsomt fram når jeg forteller ham at jeg faktisk ikke kan ta i mot gaven. Noen forslag til hvordan jeg kan legge det fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at du ikke kan motta en gave han ønsker å gi deg når han er inneforstått med at forholdet deres er slik det er. Hvorfor skal du ta i fra han gleden over å gi dere noe dere begge har glede av? Og du kan som du sier lengre ned her, gjøre en avtale om at han overtar gaven når det kommer til et endelig brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett bestemme deg for om dere er kjærester eller ei. Slike forhold som baserer seg på kos og sex samtidig som man skal være x er for teit. Det blir kun misforståelser av det hele. Alltid en av partene som da fortsatt håper at det skal bli ekte forhold igjen. Og skuffelsen blir desto større når partner finner ny kjæreste.

Gi gaven tilbake igjen, slutt med sex og samvær hjemme hos deg, og vær kun en venn, men ikke den nærmeste vennen hvis du skjønner hva jeg mener.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er slike forhold bare med på å dra ut slutt-prosessen og gjøre det enda vanskeligere å treffe en ny. Jeg hadde definitivt ikke innlatt meg med en fyr jeg visste stadig traff eksen, gjorde ting sammen med denne og hadde sex med denne!

Enten er man sammen eller så er man det ikke, etter min mening. I nye forhold kan man ha en slik periode, man kan også ha en knullevenn på slike premisser, men å drive slik med en eks...

Jeg synes ikke du skal ta i mot gaven. Virker ikke som han er så innstilt på at dere er ekser i og med at han gir deg en dyr gave som han egentlig ikke har råd til fordi det er praktisk for ham at den er der når han er hos deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Kanskje jeg kan si jeg kan ha den på lån? at han får ta den med seg igjen dersom vi bryter kontakten? Eller blir det også litt frekt kanskje?

Hvorfor er du så redd for at det gode forholdet skal ta slutt? Det er jo slutt? Eller ønsekr du egentlig fortsatt forhold?

Dere har nå uforpliktende treff og sex. Og er nære venner. Dersom han ligger med ei anna i kveld, er det OK for deg? Er dere like gode venner på tirsdag selv om han tilbringer resten av helga med den andre?

Spør bare for at du skal kjenne etter på hva du vil med han her. Er det fortsatt kjæreste-emne? Hvorfor holde forholdet så varmt dersom det er slutt? En evt ny mann for deg vil neppe godta slikt varmt forhold til en eks. Da må du gjøre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Kan ellers si at han sier selv han kjøpte denne gaven "for begge to" Dvs at han setter pris på å ha denne tingen hjemme hos meg når han er på besøk (vi er stort sett alltid hos meg).''

forsøker han å "kjøpe" seg fortsatt "innpass" hos deg? Ønsker han egentlig at dere skal fortsette forholdet?

....var en annen tanke som slo meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så redd for at det gode forholdet skal ta slutt? Det er jo slutt? Eller ønsekr du egentlig fortsatt forhold?

Dere har nå uforpliktende treff og sex. Og er nære venner. Dersom han ligger med ei anna i kveld, er det OK for deg? Er dere like gode venner på tirsdag selv om han tilbringer resten av helga med den andre?

Spør bare for at du skal kjenne etter på hva du vil med han her. Er det fortsatt kjæreste-emne? Hvorfor holde forholdet så varmt dersom det er slutt? En evt ny mann for deg vil neppe godta slikt varmt forhold til en eks. Da må du gjøre valg.

Jeg tolker det faktisk helt motsatt. At hun føler det er mer slutt enn det han gjør, og er derfor usikker på om det er lurt å ta imot gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at du ikke kan motta en gave han ønsker å gi deg når han er inneforstått med at forholdet deres er slik det er. Hvorfor skal du ta i fra han gleden over å gi dere noe dere begge har glede av? Og du kan som du sier lengre ned her, gjøre en avtale om at han overtar gaven når det kommer til et endelig brudd.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke det egentlige problemet med å ta imot en gave, men et stort problem at dere ikke greier å gjøre det slutt på ordentlig.

Slutt å ha sex er første bud når dere slutter å være kjærester. Sex er ikke bare fysisk, det er ingenting som har så mye med følelser å gjøre. Så lenge dere har sex så legger dere ikke følelsene til side.

Ta imot gaven og ha den som minne. Det er vel det han ønsker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Auroria

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at du ikke kan motta en gave han ønsker å gi deg når han er inneforstått med at forholdet deres er slik det er. Hvorfor skal du ta i fra han gleden over å gi dere noe dere begge har glede av? Og du kan som du sier lengre ned her, gjøre en avtale om at han overtar gaven når det kommer til et endelig brudd.

Slik tenker jeg også, sånn sett er jeg vel nesten tilbake like langt. For og mot...må ta et valg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Avenning" var faktisk en veldig bra beskrivelse av det hele!

Blir vanskelig å fortelle ham at han må levere gaven tilbake. Kan ikke huske sist jeg har sett ham så stolt og glad som da han overrekte meg den. Uff, regner med den der "avvenningsprosessen" avsluttes ganske brått og brutalt nå:-(

Jeg har hatt avvenning sjøl så jeg vet hvordan det er. Endte med et smell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...