Gå til innhold

Wellbutrin, hvor lenge tar det for det virker


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Jeg har brukt Wellbutrin 150mg i tre uker og jeg må si jeg er skuffet. Har ikke kjent noe til bedre humør, mindre engstelse eller mindre tvangstanker og handlinger. Kjenner meg urolig og sliter med å finne "roen", men det kan jo være andre årsaker også.

Jeg har kjent at jeg bruker medisinen, jeg sliter med å få sove om kvelden, noe som ikke akuratt hjelper på humøret (tar medisinene på morgenen). Kjenner meg litt fjern på dagtid når jeg har fått sovet lite, men klarer liksom ikke å slappe av før ut på ettermiddagen alikevel. Kjenner også at fordøyelsen er "raskere" at jeg må oftere på toalettet, men det har ikke vært noe problem foreløbig.

Det jeg trenger noen inspill på er om det er noe poeng i å fortsette å bruke den, om jeg må vente lenger før de positive virkningene setter inn, eller om jeg like godt kan slutte? Etter planen skal jeg øke til 300mg, nå men det virker ikke så forlokkende om jeg kommer til å slite enda mer for å få sove.

Er det vanlig å kombinere Wellbutrin med sovemedisn eller er det like godt å slutte med den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gitt det en uke til iallefall. Husker ikke hvor lang tid det tok før det virket på meg, men det er vel også individuelt tror jeg. Mange som bruker noe å sove på i tillegg til Wellbutrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Wellbutrin virker primært på depresjon og angst som opptrer sammen med depresjon. Det er ingen grunn til å tro at Wellbutrin vil virke på tvangstanker og tvangshandlinger (OCD).

Dårlig effekt etter 3 uker tilsier økning til 300 mg (om morgenen).

Ja, en del må dessverre bruke noe innsovningsmedisin innimellom når de bruker W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg hadde store problemer med å sovne på kvelden, men det ble

en del bedre etter hvert. Noen ganger har jeg fremdeles problemer

med å sovne, så jeg vurderer å få innsovningsmedisin som jeg kan

ta hvis jeg ikke har klart å sovne til et klokkeslett som vil gi meg nok

søvn. Iallefall når jeg skal på jobb neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...