Gå til innhold

Psykopatiske trekk?


Gjest Tanker i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Tanker i dag

Hei!

Jeg har vært sammen med en mann i to år, og har nå gjort det slutt fordi det var for mye som jeg synes var merkelig/ikke stemte med han. Jeg har lest om psykopater på nettet, og lurer på om noen kan si sin mening om denne mannen har psykopatiske trekk..

- Han er ekstremt sjarmerende utad, smilende, flørtende, tøysete, VELDIG god til å snakke for seg. Utgir seg selv for å være den perfekte mann.

- Ekstremt perfeksjonistisk når det gjelder alt

- Han stiller høye krav til en kjæreste og han sa at han ville forme meg perfekt for han. Jeg 12 år yngre enn han og hvis jeg for eksempel sølte på duken hans ble han kjempe frustrert. Når han hadde roet seg sa han ” du er bare 24 år, du er ikke utlært enda”

- Han er gnien, har aldri spandert noe på meg og ville ofte ha meg til å betale noe for han på butikken (noe jeg har gjort flere ganger) en gang hadde han kjøpt en haug med frosne rundstykker på butikken, men ville at jeg skulle gå og kjøpe nye til frokost for de rundstykkene skulle han spare, når jeg hadde reist hjem begynte han å spise de.

- Han har et stort temperament, hvis jeg har kritisert han for noe blir han rasende, men meg kunne han kritisere som bare det. Hvis jeg ”tok” han i en løgn som han ikke kunne snakke seg unna, ble han helt myk og kjempesnill, unnskyldte seg veldig.

- Han kritiserer ALLE rundt han og fremhever/skryter av seg selv voldsomt, han snakker veldig høyt om mennesker som ikke har moral osv. Egentlig er det han som ikke eier moral og det vet han godt. Det er akkurat som han prøver å skjule at han er slik selv ved å hele tiden snakke om hvor lei han er slike personer.

- Han er veldig opptatt av å få frem at han har empati for andre, han er påpasselig med å skrive bursdagsmeldinger til bekjente og spørre hvordan de har det, men når mennesker har det vondt gjør han ikke en dritt. Jeg hadde det veldig vondt i en periode, han var hos meg kun en gang i den perioden, jeg satt og gråt og gråt og jeg fikk ikke en klem av han en gang.

- Han er ekstremt opptatt av hvor feil utroskap er. Han var utro mot meg, han har vært utro tidligere, han flørter og har alltid noe ”på gang”, han vil ha mange damer på en gang, han trenger bekreftelser for så og dumpe damene, han har uttalt at han aldri kan få nok skryt, hvis han har fått skryt av en kamerat på sms videresender han den til meg for å vise..

- Han er veldig impulsiv

- Direkte i uttalelsene sine, han har uttalelser som virkelig kan være sårende

- Han er egoistisk

- Slik som dette er han med alle etter en stund, det er ikke jeg bare har vært dumsnill og latt han holde på slik, selv om jeg har vært det også:( Vi har ikke vært samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syntes dette er vanskelig å bedømme noe ut fra det du sier. Ja han kan ha trekk, men trenger ikke å være sosiopat eller psykopat av den grunn. For meg høres det ut som splittet personlighet, mangler ryggrad, og noe forstyrret høres det ut som han er ja, Men når du sier at han selv utgir seg selv for å være perfekt, så er det grunn til å være på vakt. Spør han om han bare utgir seg for å være perfekt, eller om han virkelig tror det selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...