Gå til innhold

å si jeg var jomfru...


Gjest lille_miam

Anbefalte innlegg

Gjest lille_miam

Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene som har vært sammen med typen i ca 1 år. Han var den første jeg hadde sex med. Jeg sa aldri til han at jeg var jomfru i begynnelsen, noe jeg føler at jeg kanskje burde gjort. Nå har det godt 1 år, og jeg har enda ikke sagt det. Ettersom tiden gikk, følte jeg det aldri passet å si det, for vi har liksom ikke snakket noe om vår seksuelle fortid. Blir så rart å nå plutselig si: "du, jeg var foresten jomfru før jeg traff deg". Mange ganger har jeg vurdert å si det, men jeg backer alltid ut. Og mens tiden går, blir det bare vanskeligere og vanskeligere å få ut ordene. Og ikk evet jeg hvilke ord jeg skal bruke for å si det heller. Jeg er også litt redd for at han skal bli sint eller skuffet for at jeg ikke har sagt det før. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man meldeplikt om sånt? ;)

Hvis han spør deg, så får du fortelle sannheten. Spør han deg ikke, så trenger du vel ikke si det om du ikke føler behov for det?

Forøvrig vil jeg tro at ganske mange menn vil være stolte over å vite at de var den første for jenta ;) Sinna har han iallefall ingen grunn til å bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_miam

Hvorfor er dette viktig for deg? Har du noensinne sagt til ham at du har hatt andre?

Nei jeg har ikke sagt noe som helst om min fortid med menn. Jeg har heller aldri hatt kjæreste før, og det har jeg heller aldri sagt. Vi bare aldri tatt opp temaet seksuell/kjæreste- fortid. Hvorfor det er viktig for meg? Jeg ventet jo faktisk i mange år på å treffe en jeg virkelig likte før jeg hadde sex. Det er jo en big deal synes jeg da. Jeg synes han burde vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke sagt noe som helst om min fortid med menn. Jeg har heller aldri hatt kjæreste før, og det har jeg heller aldri sagt. Vi bare aldri tatt opp temaet seksuell/kjæreste- fortid. Hvorfor det er viktig for meg? Jeg ventet jo faktisk i mange år på å treffe en jeg virkelig likte før jeg hadde sex. Det er jo en big deal synes jeg da. Jeg synes han burde vite det.

Skriv til han og fortell han det slik. det pleier ofte å være lettere enn å snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lille_miam

Hvorfor skal du si det til ham da? Er det noe han har behov for å vite? *Forvirret*

Jeg har jo liksom venta en god stund, og "spart meg" for han da. Jeg ville vente til jeg traff Mannen med stor M. Jeg synes han fortjener å få vite det. Synes ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke sagt noe som helst om min fortid med menn. Jeg har heller aldri hatt kjæreste før, og det har jeg heller aldri sagt. Vi bare aldri tatt opp temaet seksuell/kjæreste- fortid. Hvorfor det er viktig for meg? Jeg ventet jo faktisk i mange år på å treffe en jeg virkelig likte før jeg hadde sex. Det er jo en big deal synes jeg da. Jeg synes han burde vite det.

''Jeg ventet jo faktisk i mange år på å treffe en jeg virkelig likte før jeg hadde sex''

Når dette er viktig for deg å si, spiller det ingen rolle om andre ikke synes det er så viktig:-)

Hva om du sier det en gang dere sitter i sofaen sammen, eller under en middag el lign: "Du Per, jeg vet ikke om du allerede har skjønt det, men jeg ville fortelle deg at jeg ventet i mange år med å ha sex, fordi jeg ville vente til jeg traff en jeg virkelig likte godt, og derfor var jeg jomfru da jeg traff deg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo liksom venta en god stund, og "spart meg" for han da. Jeg ville vente til jeg traff Mannen med stor M. Jeg synes han fortjener å få vite det. Synes ikke du?

Vær forberedt på at det ikke er sikkert han skjønner helt det der med "å spare seg til den rette"... Så du ikke blir veldig skuffet dersom han ikke synes det er noen sak å snakke om. Det er mange som ikke heeeelt skjønner det der med å spare seg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forberedt på at det ikke er sikkert han skjønner helt det der med "å spare seg til den rette"... Så du ikke blir veldig skuffet dersom han ikke synes det er noen sak å snakke om. Det er mange som ikke heeeelt skjønner det der med å spare seg vet du.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel virkelig ikke noe å gjøre noe stort nummer av. Det er jo bare å si det rett ut en dag dere snakker om sex og slikt. (For det gjør dere vel innimellom?)

Han kan jo ikke bli skuffet over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å være redd han skal bli sint eller skuffet. Men du kan forberede deg på at han ikke reagerer spesielt i det hele tatt. Det kan tenkes at han ikke ser på dette som noen stor sak, og da må du la være å bli skuffet.

Jeg tror jeg hadde vinklet det noe i retning av "skjønte du at jeg ikke hadde hatt noen før deg?". Det kan jo tenkes at han hadde en mistanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnea79

Hvem vet, kanskje han også var jomfru før han traff deg? Tenk om han faktisk har samme holdning som deg på dette området? ;-)

Synes uansett du ikke skulle behøve å si noe, med mindre han spør og da tenker jeg at svaret ditt heller vil glede ham enn omvendt.

Mange vil nok også se på det som en fordel å få vite at dama er jomfru ETTER de har hatt sex, så slipper han å evt bli nervøs fordi det er hennes første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...