Gå til innhold

glade jul......


Gjest hater jul........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår. En varm solfylt sommerdag liker de fleste, men det kan bli verre for en som er deprimert, fordi at alle skal jo være glad å fornøgd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shunyata

I dag er det akkurat 14 dager til at sola "snur"...

Da går det mot lysere tider =)

Tenk på dette når du kjenner i mørket inni deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Forstår. En varm solfylt sommerdag liker de fleste, men det kan bli verre for en som er deprimert, fordi at alle skal jo være glad å fornøgd da.

Dette med jula slår meg som en superrar greie egentlig. Selv er jeg ikke spesielt glad i jula. Stengt sivilisasjon, familieselskaper som er mer en forpliktelse enn hygge, alt for mye tid til å tenke, styre med gaver... Det som er er at jeg faktisk ikke har møtt mange som står helt på at de virkelig liker jula! Når jeg snakker med folk rundt sier de som regel at de ikke liker jula av forskjellige grunner - ofte er det psykisk. Så hvor kommer da egentlig denne forestillingen om at man skal være så innmari glad og fornøyd? Det må være en stor kollektiv innbilning at det skal være sånn, og hvordan den har kommet i stand er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med jula slår meg som en superrar greie egentlig. Selv er jeg ikke spesielt glad i jula. Stengt sivilisasjon, familieselskaper som er mer en forpliktelse enn hygge, alt for mye tid til å tenke, styre med gaver... Det som er er at jeg faktisk ikke har møtt mange som står helt på at de virkelig liker jula! Når jeg snakker med folk rundt sier de som regel at de ikke liker jula av forskjellige grunner - ofte er det psykisk. Så hvor kommer da egentlig denne forestillingen om at man skal være så innmari glad og fornøyd? Det må være en stor kollektiv innbilning at det skal være sånn, og hvordan den har kommet i stand er ikke godt å si.

Du er inne på noe der. Massesuggesjon kanskje Det er det en kaller å følge strømmen. Det kan være vanskelig å ro i mot, hvis en ikke sterk motivert av grunner for å ikke være med i denne strømmen. Folk syntes sikkert at det kan være mye unødvendig kav og mas der de egentlig ikke får så mye igjen for. Det som i eventyret med keiserens nye klær. Han ble jo lurt til å tro at de klærne som han sikkert betalte mye var så fine at han kunne ikke se dem, Jula er på en måte som keiserens nye klær, der ingen tør å si noe, før en liten gutt ropte ut “ han har jo ingen klær på seg “

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...