Gå til innhold

NHD: Wellbutrin og Efexor igjen


Gjest sitronkaramell

Anbefalte innlegg

Gjest sitronkaramell

Fastlegen min har rådført seg med psykiater og det er bestemt at jeg skal

begynne med 150 mg Wellbutrin i tillegg til min nåværende dose på 150 mg Efexor.

Jeg har i den forbindelse noen spørsmål til deg

1) I følge interaksjoner.no øker konsentrasjonen av efexor 3 ganger når den kombineres med Wellbutrin. Det vil derfor gi en økning av 3 ganger konsentrasjonen av efexor i blodet dersom jeg begynner direkte på Wellbutrin 150 mg. Dette vil jo gi sinnsyke bivikrninger. Vil det være en løsning å kutte direkte ned til Efexor 75 mg samme dag som jeg begynner med Wellbutyrin? Eventuelt, hvordan ville du gjort denne overgangen?

2) Kan man drikke alkolohol når en bruker denne kombinasjonen? Snakker ikke om mye alkohol, men et glass vin i ny og ne.

3) Hva bør fastlegen følge opp under behandlingen og hvor ofte?

4) Hvilke bivirkninger er sannsynlig?

5) Jeg sliter i tillegg til depresjon med panikkangst. Panikkangsten har vært

helt borte under behandling med efexor. Vil Wellbutrin kunne gjøre at panikkangsten kommer tilbake (siden wellbutrin er aktiverende)

6) eksiterer det noen studier som viser effekt/bivikringer av kombinasjon mellom efexor og wellbutrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sitronkaramell

Et spørsmål til:

Har du ytterligere råd til meg i forbindelse med oppstart av denne

kombinasjonen?

Jeg er litt redd for kramper og sånn da jeg bor alene (og sliter med GAD)

men skal prøve å ikke tenkep å det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...