Gå til innhold

Sterke smerter før mesnstruasjon


Gjest Emma, 25

Anbefalte innlegg

Gjest Emma, 25

Hei! Jeg er en jente på 25 år. Har alltid hatt smerter ved menstruasjon i større eller mindre grad, og har gått på p-pillen i 5 år. Etter at jeg sluttet med Yasmin for 7 mnd siden føler jeg det har blitt mye verre. Etter eggløsning kan jeg plutselig få sammentrekninger i livmoren i perioden frem til menstruasjon. Jeg kan ikke lenger ha sex med kjæresten min i denne perioden da jeg får skikkelig vondt etter orgasme. Ved et par tilfeller har jeg fått fryktelig vondt i magen, ryggen og i lyskene. Jeg blir veldig kvalm, kaldsvetter og ligger bare å vrir meg i senga. Har stavret meg på badet for å ta smertestillende, kjente jeg ville svime av da. Samboeren min sier jeg er hvit i ansiktet og har helt hvite lepper. Tror det kan ha vart opp mot 20 min. Jeg føler meg fryktelig dårlig og smertene er uutholdelige! Har ikke noe vondt under samleie, men kan av og til kjenne støtsmerter. Hvorfor får jeg så vondt etter orgasme? Å er det normalt? Jeg kjenner også på mye stikninger/smerter i eggstokkene, og spesielt i venstre side. Selve menstruasjonene er ikke så smertefulle da jeg starter dagene med 2 tbl Naproxen og tar 1-3 til utover dagen. Har også sparsommelige blødninger som varer 3-4 dager. Det er dagene før menstruasjon som er det verste da jeg kan ha vondt i magen over en uke før forventet mens. Synes det er vanskelig å ta smertestillende i denne perioden da jeg ikke vet når smertene kan komme. Har vært hos legen, men følte ikke at han forstod meg. Han gav meg en resept på nye p-piller og foreslo at jeg skulle prøve akupunktur. Jeg vet at jeg kan bli bedre av p-piller, men vi planlegger barn etter sommeren, og det tok 4 mnd før jeg fikk menstruasjon etter p-pilleslutt. Syklusen har ikke vært så regelmessig heller med sykluser på 48, 28, 44 og 34 dager. Så derfor er jeg litt tilbakeholden med å begynne på p-piller for en så kort periode. Jeg tenker jo at jeg kan ha endometriose, men vet at da må det en lapraskopiundersøkelse til. Hva tror du? Er det normalt å ha vondt i over en uke før forventet mens? Er redd jeg ikke kan få barn. Har du noen forslag for hva jeg kan gjøre videre? Begynner å bli rimelig fortvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...