Gå til innhold

Liste over leger med rett til å skrive ut ADHD medisinen "dexedrine" til voksne?


Gjest Maxi2

Anbefalte innlegg

Har stilt spørsmål til dere tidligere angående lov til å medisinere voksne med preparatet Dexedrine. Fikk til svar at det er lov, men legen må søke om registeringsfritak fra fylkeslegen/fylkesmannen.. Min psykiater er Dansk, kommer hit å jobber med jevne mellomrom. Han påstår den dag idag at Dexedrin er ikke lovlig medisin for voksne. Har søkt og lest på nett om temaet og funnet frem til at alle leger har ikke lov til å skrive ut resept på Dexedrin. Antakelig har ikke han lov til det, så jeg lurer på om det er mulig å finne ut hvilke leger som har denne "forskrivningsretten" i Finnmark.. Er medisinert med ritalin siden mars 2009 men har for mange og vonde bivirkninger. Prøver med Concerta no, og ting er ikke blitt særlig bedre. Har en sønn som fikk diagnosen i 10 årsaldern. Tålte hverken ritalin eller concerta og fikk tilslutt dexedrin som fungerte utmerket + at alle bivirkninger forsvant. Adhd er jo i 80%(?) av tilfellene "arvet" så mest sannsynlig fikk han det etter meg. Dermed er det nærliggende å tenke at intoleransen mot metylfenidat preparater også er arvet etter meg? Vil så gjerne få best mulig "hverdag", noe jeg ikke oppnår med ritalin og concerta. Derfor VIL jeg prøve Dexedrin.. Hvordan skal jeg gå frem for å få hjelp til dette? Mvh. Maxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men har du prøvd Strattera?

Maxi2 her:) joda det har jeg..men strattera gikk meg på psyken løs.. blir dårlig av bare tanken på de medisinene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi2 her:) joda det har jeg..men strattera gikk meg på psyken løs.. blir dårlig av bare tanken på de medisinene...

Ok, bare lurte siden den ikke sto i innlegget ditt.

Vet det kan være vanskelig det med ADHD-medisin.

Har en X som har prøvd, men gav opp.

Han skulle prøve på nytt etterhvert.

Kan ikke fastlege få sånn registreringsgreie? eller må det være psykiatere?

Håper uansett du får svar fra nhd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...