Gå til innhold

Får ikke puste.

Anbefalte innlegg

Gjest cookiiiie
Skrevet

Hei. jeg er ei 13 år gammel jente som ikke har noen allergier eller andre sykdommer. Jeg har i dei siste 3-4 måndene vert forkjølet i fom av snørrete nese og slim i halsen. Og når jeg trener får jeg ikke puste. Det er ikke slik at det er dårlig kondisjon, eller at jeg blir sliten, men jeg får rett og slett ikke puste, og jeg må legge meg på bakken for og få puste igjen. Det har aldri vert slik før, og jeg begynner og lure på hva det er. Det er akuratt som om lungene mine er helt tetta, og det er ordentlig skummelt når jeg ikke får puste. Plis svar meg. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være du har anstrengelsesastma. Du burde teste dette hos lege. Det finnes fine behandlinger mot det.

Skrevet

Hei! Jeg skjønner godt at du synes at det er veldig ubehagelig å ikke få puste. Jeg synes at du bør ta en tur til legen for en undersøkelse. Det er nok bare han eller hun som kan si hva som gjør at du ikke får puste. Det at du er forkjøla over så lang tid kan tyde på at du har en luftveisinfeksjon som er bakteriell, eller at du har en form for allergi. At du ikke får puste tyder på at du kanskje har noe som heter astma. Det hender også at noen ikke får puste hvis de er fryktelig redde for noe. Det kalles for et angstanfall. Uansett, disse sykdommene er ikke farlige og det finnes godt behandling og medisiner som hjelper. God bedring. Hilsen sykepleier

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...