Gå til innhold

grøss


Gjest grøsssss

Anbefalte innlegg

Huff, jeg orker ikke dette "på en pen måte" jeg, men det har dere vel allerede merket;-)

Du sier iallefall det du mener og det skal du ha kredit for ;)

Jeg har allerede dumma meg ut (igår), så jeg har ikke så mye å gå på. Må sørge for å få tilbake "snill-pike-stempelet" mitt her inne ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier iallefall det du mener og det skal du ha kredit for ;)

Jeg har allerede dumma meg ut (igår), så jeg har ikke så mye å gå på. Må sørge for å få tilbake "snill-pike-stempelet" mitt her inne ;-P

Jeg leste den tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til en av de som har tatt vaksinen får kreft eller hjerneblødning eller whatever.... Kommer til å bli storoppslag om at vaksinen har skylda ;)

Helt sikkert. Ekkelt hele greia,uvirkelig på et vis at vi har fått dette svineriet å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bookworm nevner kan bivirkningslista for de fleste legemidler være ganske skummel lesning.

Som f eks Ibux:

''Irritasjon av maveslimhinnen og løs avføring (diaré) er de vanligste bivirkningene ved bruk av Ibux, og forekommer hos omlag 10% av pasientene. Svie/kløe i endetarmen, vanligvis mild, kan forekomme hos mellom 10 og 35 % ved bruk av Ibux stikkpiller.

Andre vanlige bivirkninger (hos mer enn en av hundre pasienter) er halsbrann, kvalme, oppkast, diaré, forstoppelse, hodepine, trøtthet og utslett.

Mindre vanlige bivirkninger (hos mindre enn en av hundre pasienter) er mavesår, mave- tarm blødninger, forverring av tarmbetennelse og Crohns sykdom, elveblest, nesetetthet, astmaanfall, synsforstyrrelser, søvnløshet, lett uro og hørselsskader.

Sjeldne bivirkninger (hos mindre enn en av tusen pasienter) er forandringer i blodet med forlenget blødningstid (nedsatt antall hvite blodlegemer eller blodplater), alvorlige allergiske reaksjoner og hudreaksjoner, mavesår med hull i mavesekken, leverbetennelse (hepatitt), nyreskader, vannansamling i kroppen (ødem) og depresjon.

Legemidler som Ibux kan være forbundet med en liten økning i risiko for hjerteinfarkt eller hjerneslag.

Svært sjeldne bivirkninger (hos mindre enn en av ti tusen pasienter) er alvorlige hudreaksjoner med hudavskalling (Stevens Johnson syndrom, toksisk epidermal nekrolyse). ''

Eller hva med disse advarslene mot å bruke Marvelon p-piller (aner ikke hvilke merker som er mest vanlig nå for tiden, så tok et merke jeg husker jeg selv brukte:

''Bruk ikke Marvelon:

Hvis du har noen av de tilstandene som er listet opp nedenfor. Hvis noen av disse tilstandene angår deg, må du snakke med legen om det før du begynner å bruke Marvelon. Legen din kan råde deg til å bruke en annen type p-pille eller en helt annen (ikke-hormonell) prevensjonsmetode.

•dersom du har (eller noen gang har hatt) en forstyrrelse som har påvirket blodsirkulasjonen, spesielt tilstander som har med trombose å gjøre. Trombose er dannelsen av en blodpropp. (Se også avsnittet senere i dette pakningsvedlegget 'P-piller og blodpropp').

•En trombose kan forekomme i venøse blodkar, f.eks. i bena (dyp venetrombose), lungene (lungeemboli) eller i andre deler av kroppen.

•En trombose kan forekomme i arterielle blodkar, f.eks. i hjertet (hjerteinfarkt) eller i hjernen (slag).

•dersom du har (eller noen gang har hatt) en tilstand som kan være første tegn på et hjerteanfall (slik som angina pectoris eller brystsmerter) eller slag (slik som forbigående iskemisk anfall eller lite, reversibelt slag).

•dersom du har en arvelig eller ervervet forstyrrelse som påvirker blodsirkulasjonen.

•dersom du har eller har hatt migrene ledsaget av for eks. synsforstyrrelser, vanskeligheter med å snakke eller svakhet eller nummenhet i noen del av kroppen.

•dersom du har sukkersyke med ødelagte blodkar.

•dersom du har eller har hatt en pankreatitt (en betennelse i bukspyttkjertelen) som har sammenheng med høye nivåer av fettstoffer i blodet ditt.

•dersom du har gulsott (gulfarging av huden) eller alvorlig leversykdom.

•dersom du har eller har hatt kreft som kan vokse under påvirkning av kjønnshormoner (for eks. i brystene eller kjønnsorganene).

•dersom du har eller har hatt en godartet eller ondartet svulst i leveren.

•derom du har uforklarlige vaginalblødninger.

•dersom du har unormal vekst av livmorslimhinnen.

•dersom du er gravid eller tror du kan være gravid.

•dersom du er overfølsom (allergisk) ovenfor noen av innholdsstoffene i Marvelon. ''

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/index-thin.vm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinen kommer til å få skylda for alt av sykdommer som skjer i maaaange år framover...

Lurer på om skolebarna kommer til å gi vaksinen skylda for eventuelt dårlig eksamensresultat til våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grøsssss

Ja, h*n kan ta det helt med ro, fordi vi andre har tenkt litt utenfor vår egen sfære og tatt vaksinen i et forsøk på å stanse svineriet.

Hadde tenkt å ta den jeg. Og hadde jeg fått tilbudet tidligere før alle disse bivirkningene kom opp, hadde jeg også vært vaksinert. Men nå er jeg i tvil altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grøsssss

Hadde tenkt å ta den jeg. Og hadde jeg fått tilbudet tidligere før alle disse bivirkningene kom opp, hadde jeg også vært vaksinert. Men nå er jeg i tvil altså.

og så var dette____opplevde___ bivirkninger som jeg desverre gravde fran på legemiddel-instituttets side der de registrerer alle bivirkninger. Det var ikke pakningsvedlegg som følger med vaksinen over eventuelle bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk logisk

Om det hadde vært veldig mange som hadde fått alle slike bivirkninger, betviler jeg at myndighetene hadde anbefalt vaksinasjon for alle :-). Tenk deg hvor store utgifter det hadde blitt til behandlinger og sykehusopphold.

Du løper en mye større risiko ved ikke å vaksinere deg, det er jo hele poenget. Les deg opp på pandemi.no og andre fakta om dette. Det er mye skremselspropaganda ute å går, hopp over disse.

Jeg vaksinerte meg for 5 uker siden og har ikke hatt en eneste bivirkning. Eneste jeg merker er at jeg er frisk mens veldig mange i rundt meg er syke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier iallefall det du mener og det skal du ha kredit for ;)

Jeg har allerede dumma meg ut (igår), så jeg har ikke så mye å gå på. Må sørge for å få tilbake "snill-pike-stempelet" mitt her inne ;-P

Det går bedre igjen nå...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så var dette____opplevde___ bivirkninger som jeg desverre gravde fran på legemiddel-instituttets side der de registrerer alle bivirkninger. Det var ikke pakningsvedlegg som følger med vaksinen over eventuelle bivirkninger.

Alle opplistede bivirkninger er rapporterte (opplevde) bivirkninger, hvordan tror du ellers at de ville ha visst om bivirkningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...