Gå til innhold

Dritlei sytete "svigerdøtre"!


Gjest damaikkequeen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk, så minimerer man problemet ;)

''Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk''

Det tviler jeg i hvertfall ikke på at du mestrer :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk, så minimerer man problemet ;)

Gjør alle det?

Jeg er glad i mennesker, men min svigerdatter, er ekstremt spesiell. Vet at alle svigermødre sier det, men noen ganger stemmer det faktisk.

Min andre sønn og min datter, har flotte kjærester/samboere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør alle det?

Jeg er glad i mennesker, men min svigerdatter, er ekstremt spesiell. Vet at alle svigermødre sier det, men noen ganger stemmer det faktisk.

Min andre sønn og min datter, har flotte kjærester/samboere;)

Men er det noe man kan gjøre med det da? Det er jo ens sønn som har funnet en han er glad i, og da må man bare akseptere dette og forstå at de er voksne mennesker med sine egne liv. Jeg tror man må svelge endel kameler og forsøke å vise respekt for valget sønnen har tatt :) Det blir garantert ikke bedre om man viser sin misnøye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest damaikkequeen

Men er det noe man kan gjøre med det da? Det er jo ens sønn som har funnet en han er glad i, og da må man bare akseptere dette og forstå at de er voksne mennesker med sine egne liv. Jeg tror man må svelge endel kameler og forsøke å vise respekt for valget sønnen har tatt :) Det blir garantert ikke bedre om man viser sin misnøye ;)

Helt enig!

Men når alt man gjør blir galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Men når alt man gjør blir galt...

Skjønner at det ikke er lett, nei :-(

Prøver å sette meg inn i den situasjonen selv om jeg aldri vil få noen svigerdatter (med mindre en av døtrene mine er lesbiske da ;-)). Jeg tror nok jeg ville satt henne litt på plass, men på en slik måte at hun ikke kunne "ta meg" for å være uhøflig i etterkant?

Jeg ville nok vært så hyggelig mot henne at hun ikke ville greie å finne noe negativt å sette fingeren på. Svigerdøtre (og andre) som leter etter feil ved en, leter jo bare etter en grunn til å krangle. Neimen om jeg ville gitt henne denne gyldne muligheten.

Jeg skulle forsøkt å bli en svigermor hun ikke kunne få overtaket på, og hvis jeg hadde tydd til samme midler som henne, så hadde jeg følt at hun hadde fått det som hun ønsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest damaikkequenn

Skjønner at det ikke er lett, nei :-(

Prøver å sette meg inn i den situasjonen selv om jeg aldri vil få noen svigerdatter (med mindre en av døtrene mine er lesbiske da ;-)). Jeg tror nok jeg ville satt henne litt på plass, men på en slik måte at hun ikke kunne "ta meg" for å være uhøflig i etterkant?

Jeg ville nok vært så hyggelig mot henne at hun ikke ville greie å finne noe negativt å sette fingeren på. Svigerdøtre (og andre) som leter etter feil ved en, leter jo bare etter en grunn til å krangle. Neimen om jeg ville gitt henne denne gyldne muligheten.

Jeg skulle forsøkt å bli en svigermor hun ikke kunne få overtaket på, og hvis jeg hadde tydd til samme midler som henne, så hadde jeg følt at hun hadde fått det som hun ønsket...

Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie.

Min sønn elsker henne.

Det er vanskelig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie.

Min sønn elsker henne.

Det er vanskelig det!

Jeg skjønner godt at dette må være fryktelig vanskelig!

Samtidig tenker jeg at du egentlig ikke har noe valg om du vil beholde kontakten med sønnen din. Du bare må akseptere henne så godt du kan og sørge for å ikke vise din misnøye overfor henne. Prat heller med venninner du vet du kan stole på, så får du ut litt gruff innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dameoghusker ikke

Jeg skjønner godt at dette må være fryktelig vanskelig!

Samtidig tenker jeg at du egentlig ikke har noe valg om du vil beholde kontakten med sønnen din. Du bare må akseptere henne så godt du kan og sørge for å ikke vise din misnøye overfor henne. Prat heller med venninner du vet du kan stole på, så får du ut litt gruff innimellom ;)

Jeg prater ikke med noen. _Jeg_ skal ikke være den som ødelegger mellom dem.

Så jeg lider i stillhet, og håper min sønn vil se "lyset"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie.

Min sønn elsker henne.

Det er vanskelig det!

Hvis ingen liker henne, så er det sikkert veldig vanskelig for henne å omgås deres familie. Noe som igjen gjør at hun kansje oppfører seg merkelig. Da blir det en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater ikke med noen. _Jeg_ skal ikke være den som ødelegger mellom dem.

Så jeg lider i stillhet, og håper min sønn vil se "lyset"!

Det er bra! Fortsett sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke enkelt nei

Helt enig!

Men når alt man gjør blir galt...

jeg har en svigermor som tror at jeg mener alt hun gjør er galt, selv om det slett ikke er det jeg mener.

Både svigermor og min samboer legger begge opp til å presse meg inn i et hjørne hvor de overfortolker hver minste lille ting til at jeg mener noe er galt.

På tross av at jeg trodde jeg var blid, fornøyd og ikke mente noe var galt overhodet.

Går på nåler for å ikke gjøre eller si noe de mener er galt, men fremdeles blir det for dem en selvoppfyllende profeti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...