Gjest damaikkequeen 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Hva med svigerdøtre som ikke kan oppføre seg og splitter hele familien? Ingen liker henne, men alle elsker han? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk, så minimerer man problemet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det skal mer enn én person til for å skape splid 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk, så minimerer man problemet ''Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk'' Det tviler jeg i hvertfall ikke på at du mestrer :=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion 13 082 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk, så minimerer man problemet Gjør alle det? Jeg er glad i mennesker, men min svigerdatter, er ekstremt spesiell. Vet at alle svigermødre sier det, men noen ganger stemmer det faktisk. Min andre sønn og min datter, har flotte kjærester/samboere;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Gjør alle det? Jeg er glad i mennesker, men min svigerdatter, er ekstremt spesiell. Vet at alle svigermødre sier det, men noen ganger stemmer det faktisk. Min andre sønn og min datter, har flotte kjærester/samboere;) Men er det noe man kan gjøre med det da? Det er jo ens sønn som har funnet en han er glad i, og da må man bare akseptere dette og forstå at de er voksne mennesker med sine egne liv. Jeg tror man må svelge endel kameler og forsøke å vise respekt for valget sønnen har tatt Det blir garantert ikke bedre om man viser sin misnøye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 ''Man oppfører seg hyggelig og diplomatisk'' Det tviler jeg i hvertfall ikke på at du mestrer :=) Hehe, takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest damaikkequeen 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Men er det noe man kan gjøre med det da? Det er jo ens sønn som har funnet en han er glad i, og da må man bare akseptere dette og forstå at de er voksne mennesker med sine egne liv. Jeg tror man må svelge endel kameler og forsøke å vise respekt for valget sønnen har tatt Det blir garantert ikke bedre om man viser sin misnøye Helt enig! Men når alt man gjør blir galt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Helt enig! Men når alt man gjør blir galt... Skjønner at det ikke er lett, nei :-( Prøver å sette meg inn i den situasjonen selv om jeg aldri vil få noen svigerdatter (med mindre en av døtrene mine er lesbiske da ;-)). Jeg tror nok jeg ville satt henne litt på plass, men på en slik måte at hun ikke kunne "ta meg" for å være uhøflig i etterkant? Jeg ville nok vært så hyggelig mot henne at hun ikke ville greie å finne noe negativt å sette fingeren på. Svigerdøtre (og andre) som leter etter feil ved en, leter jo bare etter en grunn til å krangle. Neimen om jeg ville gitt henne denne gyldne muligheten. Jeg skulle forsøkt å bli en svigermor hun ikke kunne få overtaket på, og hvis jeg hadde tydd til samme midler som henne, så hadde jeg følt at hun hadde fått det som hun ønsket... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest damaikkequenn 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Skjønner at det ikke er lett, nei :-( Prøver å sette meg inn i den situasjonen selv om jeg aldri vil få noen svigerdatter (med mindre en av døtrene mine er lesbiske da ;-)). Jeg tror nok jeg ville satt henne litt på plass, men på en slik måte at hun ikke kunne "ta meg" for å være uhøflig i etterkant? Jeg ville nok vært så hyggelig mot henne at hun ikke ville greie å finne noe negativt å sette fingeren på. Svigerdøtre (og andre) som leter etter feil ved en, leter jo bare etter en grunn til å krangle. Neimen om jeg ville gitt henne denne gyldne muligheten. Jeg skulle forsøkt å bli en svigermor hun ikke kunne få overtaket på, og hvis jeg hadde tydd til samme midler som henne, så hadde jeg følt at hun hadde fått det som hun ønsket... Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie. Min sønn elsker henne. Det er vanskelig det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie. Min sønn elsker henne. Det er vanskelig det! Jeg skjønner godt at dette må være fryktelig vanskelig! Samtidig tenker jeg at du egentlig ikke har noe valg om du vil beholde kontakten med sønnen din. Du bare må akseptere henne så godt du kan og sørge for å ikke vise din misnøye overfor henne. Prat heller med venninner du vet du kan stole på, så får du ut litt gruff innimellom 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dameoghusker ikke 0 0 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg skjønner godt at dette må være fryktelig vanskelig! Samtidig tenker jeg at du egentlig ikke har noe valg om du vil beholde kontakten med sønnen din. Du bare må akseptere henne så godt du kan og sørge for å ikke vise din misnøye overfor henne. Prat heller med venninner du vet du kan stole på, så får du ut litt gruff innimellom Jeg prater ikke med noen. _Jeg_ skal ikke være den som ødelegger mellom dem. Så jeg lider i stillhet, og håper min sønn vil se "lyset"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith 1 009 9 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det skal mer enn én person til for å skape splid Ja en svigermor Hihi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa 288 0 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg trodde i begynnelsen at alt var min feil. Men skjønte rimelig fort at så ikke var tilfelle, _ingen_ likte henne! Og da mener jeg _hele_ min familie. Min sønn elsker henne. Det er vanskelig det! Hvis ingen liker henne, så er det sikkert veldig vanskelig for henne å omgås deres familie. Noe som igjen gjør at hun kansje oppfører seg merkelig. Da blir det en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg prater ikke med noen. _Jeg_ skal ikke være den som ødelegger mellom dem. Så jeg lider i stillhet, og håper min sønn vil se "lyset"! Det er bra! Fortsett sånn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke enkelt nei 0 0 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Helt enig! Men når alt man gjør blir galt... jeg har en svigermor som tror at jeg mener alt hun gjør er galt, selv om det slett ikke er det jeg mener. Både svigermor og min samboer legger begge opp til å presse meg inn i et hjørne hvor de overfortolker hver minste lille ting til at jeg mener noe er galt. På tross av at jeg trodde jeg var blid, fornøyd og ikke mente noe var galt overhodet. Går på nåler for å ikke gjøre eller si noe de mener er galt, men fremdeles blir det for dem en selvoppfyllende profeti. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.