Gå til innhold

pimozid og amitryptilin

Gjest mislykket idiot av en masekopp
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket idiot av en masekopp

Er ovennevnte selvstendige preparater i seg selv, eller er de virkestoff i de fleste antideprissiva?

Har fått Fluconazol Krka (Difflucan) av legen mot soppinfeksjon, og i en lang liste står det hva en ikke skal bruke av medisiner sammen med dette.

Jeg tar Cipralex 20 mg daglig og lurer nå på om det går greit sammen med Fluconazol.

Det står også at en skal være obs ved medisiner som brukes mot magebesvær. Cicaprid var nevnt. Jeg vet heller ikke her om Cicaprid er et virkestoff eller et selvstendig preparat.

Jeg bruker Somac 40 mg mot "magebesvær".

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BPII

Her må NHD rette meg hvis jeg tar feil:

''1. Er ovennevnte selvstendige preparater i seg selv, eller er de virkestoff i de fleste antideprissiva?''

De er selvstendige preparater; pimozid (Orap) er et førstegenerasjons antipsykotikum, mens amitriptylin er et trisyklisk antidepressivum (TCA) - det tilhører altså en annen klasse antidepressiva enn SSRI (f.eks. Cipralex, Seroxat) og SNRI (f.eks. Efexor) og inngår ikke som ingrediens i noen av disse.

Også cisaprid er et selvstendig preparat, som ser ut til å være trukket fra de fleste markeder fordi det kan forstyrret hjerterytmen.

''Jeg tar Cipralex 20 mg daglig og lurer nå på om det går greit sammen med Fluconazol.''

www.interaksjoner.no er et fint nettsted :-) Her er resultatet for Cipralex, Flucanazol og Somac:

http://www.interaksjoner.no/Analyser.asp?PreparatNavn=cipralex+somac+fluconazol&submit1=Analyser

Det ser ut til at Flucanazolen kan øke konsentrasjonen av Cipralex - du bør høre med legen/NHD hvorvidt du må gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...