Gå til innhold

Hvordan bruker du facebook?

Gjest begynner å bli skeptisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes i utgangspunktet at dette er litt morsomt, men blir litt "satt ut" over enkeltes bruk av denne.

Noen bruker den for å oppdatere hva de gjør, time for time.

Noen snakker med ungene sine "offentlig."

Noen publiserer ulykker like etter at dette skjer. Det kan stå: "Stakkars dere, føler med dere", før de fleste vet at det har skjedd noe. HVA som har skjedd blir det ikke skrevet noe om. Da blir ihvertfall jeg gående her å lure på hvem av mine "venner" som har vært uheldig?

Så nå vurderer jeg å kutte et stort antall av disse "vennene." Jeg har ikke godt av å få servert vonde nyheter på denne måten.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Aldri opplevd det du skriver.. At noen oppdaterer hele tiden er sant nok, og en smule irriterende, men det går :o) Synes det er en kjekk måte å holde meg oppdatert på. jeg skriver aldri personlige ting i status-feltet..

Skrevet

Aldri opplevd det du skriver.. At noen oppdaterer hele tiden er sant nok, og en smule irriterende, men det går :o) Synes det er en kjekk måte å holde meg oppdatert på. jeg skriver aldri personlige ting i status-feltet..

Det har skjedd to ganger i løpet av kort tid at jeg har fått servert vonde nyheter etter ulykker på denne måten. Skal man absolutt si noe om dette, så må man jo også kunne fortelle hva det gjelder?

Jeg leste jo om dette på facebook før det sto i avisen. Da mener jeg det har gått for langt.

Gjest FB-bruker
Skrevet

Opplevde noe av det du skriver her, hadde en dødsulykke i nærmiljøet i høst, minnesiden til den avdøde var opprettet før familien var informert av prest .... heldigvis da så leste de ikke på Facebook før presten kom, men allikevel.

I tillegg var det mange som hadde skrevet R.I.P. xxxxxxx på profilen sin, så huff og huff om familien hadde sett dette ....

Mange som skriver hva de gjør time for time, overser det jeg ikke har lyst å kommentere.

Ser at flere og flere nå sletter "venner", og kun har et lite knippe igjen, med de aller nærmeste vennene sine.

Jeg syns forøvrig Facebook er kjempemorsom, for jeg har hilst på mange fra barne- og ungdomsårene, flyttet på meg i voksen alder :)

Gjest Elextra
Skrevet

Opplevde noe av det du skriver her, hadde en dødsulykke i nærmiljøet i høst, minnesiden til den avdøde var opprettet før familien var informert av prest .... heldigvis da så leste de ikke på Facebook før presten kom, men allikevel.

I tillegg var det mange som hadde skrevet R.I.P. xxxxxxx på profilen sin, så huff og huff om familien hadde sett dette ....

Mange som skriver hva de gjør time for time, overser det jeg ikke har lyst å kommentere.

Ser at flere og flere nå sletter "venner", og kun har et lite knippe igjen, med de aller nærmeste vennene sine.

Jeg syns forøvrig Facebook er kjempemorsom, for jeg har hilst på mange fra barne- og ungdomsårene, flyttet på meg i voksen alder :)

''Ser at flere og flere nå sletter "venner", og kun har et lite knippe igjen, med de aller nærmeste vennene sine.

''

Det skjønner jeg ikke visten med, de nærmeste vennene har jeg uansett jevnlig kontakt med, så trenger ikke FB for å oppdateres om deres gjøren og laden.

Derimot har jeg satt settingene slik at jeg ikke får nyhetsoppateringer fra enkelte litt fjerne som jeg vet oppdaterer mer og oftere om totalt uinteressante ting enn jeg ønsker å høre om.

Skrevet

Jeg leste på facebook at tanta mi var død, jeg synes fremdeles ikke det var den hyggeligste måten å få vite det på. Kusina mi ringte dagen etter da.

Men likevel bedre enn å ikke få vite det i det hele tatt. Jeg opplevde en annen gang at jeg fikk vite det etter begravelsen.

Annonse

Skrevet

Jeg også startet en profil for å bli kjent med gamle venner og venner i utlandet. Dette er jo morsomt, men begynner å føle litt avsmak for dette stedet. Det er jo enkelte som ikke tenker i det hele tatt!

Skrevet

Jeg leste på facebook at tanta mi var død, jeg synes fremdeles ikke det var den hyggeligste måten å få vite det på. Kusina mi ringte dagen etter da.

Men likevel bedre enn å ikke få vite det i det hele tatt. Jeg opplevde en annen gang at jeg fikk vite det etter begravelsen.

Ikke den måten man regner med å få høre at tanta si er død på nei. Mulig det er meg som er gammeldags da? At dette er den nye måten å informere folk på?

Det går vel an å slette brukere vel? Er ikke interessert i hva enkelte personer gjør hele tiden. Det er vel like før to av dem begynner å notere når de har vært på do :-)

Skrevet

Om jeg trodde noe hadde hendt en jeg kjenner så er nok FB det siste stedet jeg hadde kommet på å sjekke...

Skrevet

''Ser at flere og flere nå sletter "venner", og kun har et lite knippe igjen, med de aller nærmeste vennene sine.

''

Det skjønner jeg ikke visten med, de nærmeste vennene har jeg uansett jevnlig kontakt med, så trenger ikke FB for å oppdateres om deres gjøren og laden.

Derimot har jeg satt settingene slik at jeg ikke får nyhetsoppateringer fra enkelte litt fjerne som jeg vet oppdaterer mer og oftere om totalt uinteressante ting enn jeg ønsker å høre om.

''Derimot har jeg satt settingene slik at jeg ikke får nyhetsoppateringer fra enkelte litt fjerne som jeg vet oppdaterer mer og oftere om totalt uinteressante ting enn jeg ønsker å høre om.''

Dersom du hadde fjernet f. eks. meg på den måten slik at du ikke fikk opp mine uinteressante oppdateringer, er det noe sted jeg faktisk kan se at du har "blokkert" meg på den måten?

Det er noen jeg kunne tenke meg å gjøre det med, men vil egentlig ikke at de skal vite om det... ;o)

Skrevet

Og jeg leste på Facebook at grandonkelen min hadde skutt seg. Kusina mi som hadde skrevet det... :o/

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg også startet en profil for å bli kjent med gamle venner og venner i utlandet. Dette er jo morsomt, men begynner å føle litt avsmak for dette stedet. Det er jo enkelte som ikke tenker i det hele tatt!

Du kan fjerne folk fra nyhetsoppdateringer. Før markøren ut til høyre og velg "hide" .. om du har engelsk versjon, vet ikke hva som står på norsk.

Gjør du dette, må du selv aktivt gå inn på den enkeltes profil for å lese noe, du får det ikke "presentert".

Men om det er enkelte jeg føler er ubehagelig å ha som "venn", ville jeg slettet dem..

Gjest Niccola
Skrevet

''Derimot har jeg satt settingene slik at jeg ikke får nyhetsoppateringer fra enkelte litt fjerne som jeg vet oppdaterer mer og oftere om totalt uinteressante ting enn jeg ønsker å høre om.''

Dersom du hadde fjernet f. eks. meg på den måten slik at du ikke fikk opp mine uinteressante oppdateringer, er det noe sted jeg faktisk kan se at du har "blokkert" meg på den måten?

Det er noen jeg kunne tenke meg å gjøre det med, men vil egentlig ikke at de skal vite om det... ;o)

Nei, ingen får vite at du har blokkert dem.

Annonse

Skrevet

Om jeg trodde noe hadde hendt en jeg kjenner så er nok FB det siste stedet jeg hadde kommet på å sjekke...

Virker som en god del ungdommer gjør akkurat dette. Så det er nok noe nytt som sikkert er kommet for å bli. Like eller ikke like blir jo opp til hver enkelt.

Det som jeg finner ubehagelig er når jeg går inn på facebook bare for å se og så finner ut at mange skriver at det har skjedd noe. Men de forteller ikke hva. Da blir ihvertfall jeg gående å gruble på dette helt til jeg får vite.

Skrevet

Det er den nye tiden, om vi vil eller ikke så må vi forholde oss til den. Det er selvfølgelig tragisk når dødsbudskap når fram til de nærmeste på facebook før prest eller andre kommer på døra.

Men det kan jamen skje uten facebook også. Min venninnes sønn tok sitt liv, en drosjesjåfør kjørte forbi idet politiet kom og skjønte hva som hadde hendt og sendte sms om hendelsen. Det var et kappløp for den som skulle varsle hans mor å nå fram før ryktene nådde henne.

Jeg stusser også over hva enkelte legger ut, men det er jo også som i RL, noen forteller mer enn andre.

Skrevet

Om du ikke liker det de publiserer... kanskje på tide å slette de fra vennelista di?

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Det har skjedd to ganger i løpet av kort tid at jeg har fått servert vonde nyheter etter ulykker på denne måten. Skal man absolutt si noe om dette, så må man jo også kunne fortelle hva det gjelder?

Jeg leste jo om dette på facebook før det sto i avisen. Da mener jeg det har gått for langt.

Det sier seg jo selv at Facebook blir raskere oppdatert enn tiden det tar før du får avisen i postkassen, såpass må du tåle, eller så bør du kutte ut hele Facebook.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, de du har blokkert på den måten vil ikke vite det. De står fremdeles som venn.

Skrevet

''Jeg leste jo om dette på facebook før det sto i avisen.''

Uhm, nå er jo ikke avisen akkurat noe raskt nyhetsmedium lenger, det er snarere et av de treigeste vi har. Så at man får vite om ting før det står i avisen, er slett ikke rart - snarere tvert om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...