Gå til innhold

Tror dere på dette?


Gjest ånder igjen

Anbefalte innlegg

Gjest ånder igjen

Jeg har hatt mange merkelig opplevelser opp gjennom årene.

Noe av dette er nok fordi jeg har vært litt psyk, kan du si.

Nå bruker jeg AP og skjønner jo at noe av dette er tull. Det har vært så skremmende at jeg tørr rett og slett ikke annet enn å bruke medisiner.

Men det er noen hendelser jeg fortsatt er sikker på har skjedd. Jeg har opplevd å nesten bli drept ved noen anledninger og da har en avdød slektning kommet og trøstet meg, roet meg ned og strøket meg på kinnet.

Dette skjer også i ettertid hvis det blir mye stress og belastninger. Ap har hjulpet meg og jeg har ikke den store angsten, føler meg roligere. Men med en gang det skjer noe kommer dette "over meg."

Jeg greier ikke helt å innse at dette ikke skal være sant heller, fordi da er det jo ingen der som kan passe på meg. Dette gir en slags trygghet. Ikke si det er noe jeg lager i tankene mine, jeg har både sett og følt denne personen. Hun fikk meg til og med til å ringe og si ifra at jeg hadde tatt en overdose da jeg ville dø. Den første som møtte meg da jeg våknet, var henne, som sto og strøk meg over kinnet, og fortalte meg at det dessverre ikke var min tur enda.

Hvordan kan jeg la være å la være å tro på dette?

En annen sak er at når jeg blir veldig syk blir jeg dratt inn i noe sort, farlig noe. Masse angst og redsel. Dette kan jeg tro er tull, men dette andre tror jeg ikke kan være tull fordi det er så virkelig.

Mange vil vel si jeg er litt sprø, ja, kanskje er jeg det, men jeg fungerer nå ikke så verst for tiden -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ånder igjen

Når jeg nå bruker antipsykotika så har dette vært veldig fjernt. Så skjer det som pleier å få fram disse fornemmelsene. Jeg ser et mørke komme imot meg og liksom fanger meg. Mørkt og farlig.

Hvis dette er bare tanker, hvordan kan jeg tenke meg ut av dette? Jeg greier ikke tenke klart oppe i dette, bare angst og kaos.

Når dette dukker opp til tross for medisinering, får jeg da for liten dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev du.

"Men det er noen hendelser jeg fortsatt er sikker på har skjedd. Jeg har opplevd å nesten bli drept ved noen anledninger og da har en avdød slektning kommet og trøstet meg, roet meg ned og strøket meg på kinnet".

Kjenner du igjen personen med utseende og stemmen ?

Uansett, så er det ikke din avdøde slektning som kommer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ånder igjen

Dette skrev du.

"Men det er noen hendelser jeg fortsatt er sikker på har skjedd. Jeg har opplevd å nesten bli drept ved noen anledninger og da har en avdød slektning kommet og trøstet meg, roet meg ned og strøket meg på kinnet".

Kjenner du igjen personen med utseende og stemmen ?

Uansett, så er det ikke din avdøde slektning som kommer til deg.

Ja, jeg ser hvem det er. Det er en person som sto meg veldig nær og som jeg er/var veldig gla i.

Hadde du opplevd dette ville nok du også trodd på det.

Hvis det skulle være en logisk forklaring da? At jeg ble så redd at jeg så engler? Eller at det er en slags trøst? Eller at dette er tanker jeg lager i mitt eget hode?

Dette er i såfall ikke bevisst, det var vel det siste jeg tenkte på der og da. Denne personen har dukket opp når jeg skulle vært død. Sikkert som amen i kirka.

Må legge til at jeg er en person som tror lite på bibelen og religioner som er nedskrevet. Jeg tror helst på det jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser hvem det er. Det er en person som sto meg veldig nær og som jeg er/var veldig gla i.

Hadde du opplevd dette ville nok du også trodd på det.

Hvis det skulle være en logisk forklaring da? At jeg ble så redd at jeg så engler? Eller at det er en slags trøst? Eller at dette er tanker jeg lager i mitt eget hode?

Dette er i såfall ikke bevisst, det var vel det siste jeg tenkte på der og da. Denne personen har dukket opp når jeg skulle vært død. Sikkert som amen i kirka.

Må legge til at jeg er en person som tror lite på bibelen og religioner som er nedskrevet. Jeg tror helst på det jeg ser.

Du har sikkert sett noe som lignet, også stemmen, det er mulig. Jeg tror på bibelen, og da tror jeg ikke bare det jeg ser med det fysiske øye. Meste av den kraften som omgir oss i dagliglivet, som elektrisitet, er jo usynlig for det blotte øye, men vi ser virkningen av den med det blotte øye. .Jeg tror at det finnes åndeskapninger ( vanligvis kalt engler, eller demoner ) på samme måte som menneskeskapninger, Noen av dem kan forvirrer mennesker til å tro at det er de døde de møter. For å være helt ærlig, så vet jeg ikke i ditt tilfelle, men de døde er fortsatt døde, uansett hva du ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg tror på deg

Jeg tror på deg! Det finnes mye mer mellom himmel og jord enn hva de fleste kan se. Selv om du ikke ser lufta, så slutter du ikke å puste for det!

Selv har jeg funnet god mening i å lese bøkene til Neile Donald Walsch. Begynn med å lese Himmelske samtaler nr 1. Tror du vil ha stort utbytte av å lese denne.

Jeg var en smule skeptisk til Himmelske samtaler fordi jeg ikke trodde på Gud i bibelen. Men jeg har allikevel alltid trodd at det var en mening i at vi var her på jorden.

Uansett om du tror det er Gud som sier det h*n sier i disse bøkene, eller om det er forfatteren som dikter opp alt sammen, så står det utrolig mye klokt i disse bøkene. Vel verdt å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Engleskolen

Saken er at _du_ tror, og det er godt for deg at du finner støtte i det du opplever med denne personen som sto deg nær :-)

Ikke heng deg opp i alle andres meninger.

Kanskje det er din skytsengel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...