Gå til innhold

Burde jeg begynne hos psykiater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 23 år som brått mistet faren min i sommer. Jeg har gårr til psykolog, men føler ikke at det passer for meg. Føler jeg får veldig lite ut av det og at hun ikke helt vet hvordan hun kan hjelpe meg. Burde jeg kanskje heller begynt hos en psykiater? Går i tillegg på antidepressiv, noe som en psykiater sikkert vet mer om..

Videoannonse
Annonse
Gjest bølger
Skrevet

Jeg gikk til både psykolog og psykiater på en gang. For samtale

og psykoterapi er en god psykolog vel så god som en psykiater, men

psykiateren kan justere på medisiner hvis du har behov for det. Det

var på grunn av justering på medisinene jeg gikk til psykiater.

Gjest bølger
Skrevet

Enten det er psykolog eller psykiater, er det viktigst å finne en

som du får tillitt til og kan hjelpe deg med det du sliter med.

Gjest psykolog er best.
Skrevet

det kommer ann på diagnosen din. psykolog er best på følelser kriser etc.psykiater er best på psykisk sykdom

Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg tror nok dert viktigst at du går til en du jobber godt sammen med entetn vedkommende er psykolog eller psykiater. Ville tatt dette direkte opp med psykologen du går hos nå. Psykologer og psykiatere er like forskjellige som andre yrkesgrupper. Både hvordan terapeuten tilnermer seg og personlig kjemi er helt avgjørende.

Skrevet

Sorg for noen som er død er ingen psykisk lidelse. Ikke rart at samtaler ikke hjelper når det ikke synes å være noe som feiler deg. Hadde du tenkt å bli mindre lei deg for at faren din er død av å gå i samtaleterapi? Hadde vært ok hvis du betalte for det selv, men det gjør du vel ikke.

Gjest ailin wiberg
Skrevet

Sorg for noen som er død er ingen psykisk lidelse. Ikke rart at samtaler ikke hjelper når det ikke synes å være noe som feiler deg. Hadde du tenkt å bli mindre lei deg for at faren din er død av å gå i samtaleterapi? Hadde vært ok hvis du betalte for det selv, men det gjør du vel ikke.

Selvfølgelig betaler jeg for det selv..?

Gjest ailin wiberg
Skrevet

det kommer ann på diagnosen din. psykolog er best på følelser kriser etc.psykiater er best på psykisk sykdom

Jeg har diagnosen angst og depresjon.. har hatt det i 8 år

Gjest ailin wiberg
Skrevet

Ja det var det jeg tenkte på, siden spykologen selv har sagt at hun ikke hat vært borti en i min situasjon før og sa jeg burde begynne på medisiner, men hun visste ikke hvordan de fungerte på meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...