Gå til innhold

UL


MissHitch

Anbefalte innlegg

Skal på tidlig UL i morgen,er i uke 9. Er det mulig å få med seg et bilde hjem så tidlig? Pappaen måtte dra på jobb i går og får ikke mulighet til å være med. Vi må bestemme oss for hva vi vil gjøre i løpet av kort tid, og jeg tror at det å se det lille hjertet vil kunne gjøre avgjørelsen mer reell,og mer rettferdig for hans del.

Koster det noe i så fall?

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest No return back

Hvis du skal privat regner jeg med at du får med bilde.

Du kan se masse på ul allerede. Hjerteslagene kan du og se ja.

Lykke til med valget, hva det nå enn blir :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal privat regner jeg med at du får med bilde.

Du kan se masse på ul allerede. Hjerteslagene kan du og se ja.

Lykke til med valget, hva det nå enn blir :-)

jeg skal på sykehuset for UL. Så da kan jeg ikke regne med å kunne få med noe til pappaen?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No return back

jeg skal på sykehuset for UL. Så da kan jeg ikke regne med å kunne få med noe til pappaen?

Takk! :)

I brevet jeg har fått fra sykehuset her, så koster det 100kr (og må ha med kontanter) å få med bilde.

Jeg skal på SUS i januar på ordinær ul (er da i uke 19).

Er det slik at du skal på sykehuset for ul i forbindelse med evt abort? Da jeg var på sykehuet for det, fikk jeg ikke engang sett på skjermen. Men jeg hadde bestemt meg, og var ikke i tvil den gang.

Står det ikke noe i brevet? Evt kan du ringe avdelingen. Kanskje det står noe på hjemmesidene til sykehuset du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I brevet jeg har fått fra sykehuset her, så koster det 100kr (og må ha med kontanter) å få med bilde.

Jeg skal på SUS i januar på ordinær ul (er da i uke 19).

Er det slik at du skal på sykehuset for ul i forbindelse med evt abort? Da jeg var på sykehuet for det, fikk jeg ikke engang sett på skjermen. Men jeg hadde bestemt meg, og var ikke i tvil den gang.

Står det ikke noe i brevet? Evt kan du ringe avdelingen. Kanskje det står noe på hjemmesidene til sykehuset du skal på?

min lege har krevd tidlig UL siden jeg har en sykdom som behandles med medikamenter som KAN ha gjort skade på den lille. jeg har ikke bedt om dette, men synes det er greit å kunne få noen svar da svangerskapet ikke er planlagt nå og situasjonen ikke tilsier at vi uten videre gjennomfører dette. Jeg ønsker barnet, men må ta hensyn til barnets beste,samboer og livssituasjon.

så jeg har ikke fått noe brev, fikk vite hos legen i dag at jeg får komme til for UL i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på sykehuset for UL. Så da kan jeg ikke regne med å kunne få med noe til pappaen?

Takk! :)

Spør, så får du sikkert. Jeg fikk med fra UL i uke 8 uten å spørre. Og er de knipne med å gi deg det, så forklar situasjonen i den grad du ønsker å argumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest No return back

min lege har krevd tidlig UL siden jeg har en sykdom som behandles med medikamenter som KAN ha gjort skade på den lille. jeg har ikke bedt om dette, men synes det er greit å kunne få noen svar da svangerskapet ikke er planlagt nå og situasjonen ikke tilsier at vi uten videre gjennomfører dette. Jeg ønsker barnet, men må ta hensyn til barnets beste,samboer og livssituasjon.

så jeg har ikke fått noe brev, fikk vite hos legen i dag at jeg får komme til for UL i morgen tidlig.

Jeg vil tro at du får med deg bilder, men husk å informer om det før ul'en starter :)

Kanskje ta med noen kontanter for sikkerhetsskyld? Rekker du kanskje å ringe de før timen din og høre?

Men som sagt, jeg tror at du får med deg bilder :)

UL er spennende :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør, så får du sikkert. Jeg fikk med fra UL i uke 8 uten å spørre. Og er de knipne med å gi deg det, så forklar situasjonen i den grad du ønsker å argumentere.

takk for svar! :) Da er det håp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du får med deg bilder, men husk å informer om det før ul'en starter :)

Kanskje ta med noen kontanter for sikkerhetsskyld? Rekker du kanskje å ringe de før timen din og høre?

Men som sagt, jeg tror at du får med deg bilder :)

UL er spennende :-D

Tusen takk for gode svar! Jeg skal ta med kontaner! :) *håper*

Timen er så tidlig på morgenen at det er liten vits å ringe først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på i uke 8 +4 for fire år siden fikk jeg med bilde. Jeg spurte om jeg kunne få det, og det var ikke noe problem. Ullevål sykehus var det.. Lykke til! Fantastisk å se det lille hjertet slå for første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på i uke 8 +4 for fire år siden fikk jeg med bilde. Jeg spurte om jeg kunne få det, og det var ikke noe problem. Ullevål sykehus var det.. Lykke til! Fantastisk å se det lille hjertet slå for første gang..

Ny termindato :) Så i dag er jeg 8+4, ikke 9+2. Fikk med bilde :) Og dette tror jeg er det største jeg har opplevd til nå i livet mitt!!! :)

men det var alt for tidlig å si noe om hjerteskade. Men hjertet slo og jeg såg det før gynekologen viste meg det :)

Føler meg forelsket i Lillegull, men det er vel normalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No return back

Tusen takk for gode svar! Jeg skal ta med kontaner! :) *håper*

Timen er så tidlig på morgenen at det er liten vits å ringe først..

Nå er jeg spent

Hvordan gikk det på ultralyden? Fikk du med bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent

Hvordan gikk det på ultralyden? Fikk du med bilder?

:) Det gikk veldig bra! :) Er i uke 8+4, ikke 9+2 som legen sa. Noe som er helt greit for meg, for jeg kunne se hjertet slå og Lillegull er 20 mm og gynekologen kunne ikke se noe skade pr i dag. Skal tilbake i uke 16-18,her og på Haukeland for skikkelig utredning ved UL. Når hjertet banket i dag, hvor stor er da bekymringen for at det kan slutte å banke? Er det noe statistikk på dette? (bekymrer meg for det meste nå når alt er så nytt...)

Jeg kjenner følelsene er litt vanskelige å takle, er så glad at jeg vil la tårene komme hele tiden. Dette er det største jeg har opplevd til nå i livet mitt!

Og ja, fikk med et flott bilde som pappaen skal få se når han kommer hjem fredag :)

I tillegg har jeg klart å ordne meg jobb i dag, så jeg vil mest sannsynlig rekke å få rett til permisjonspenger! Livet er herlig! :)

Takk for omtanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Det gikk veldig bra! :) Er i uke 8+4, ikke 9+2 som legen sa. Noe som er helt greit for meg, for jeg kunne se hjertet slå og Lillegull er 20 mm og gynekologen kunne ikke se noe skade pr i dag. Skal tilbake i uke 16-18,her og på Haukeland for skikkelig utredning ved UL. Når hjertet banket i dag, hvor stor er da bekymringen for at det kan slutte å banke? Er det noe statistikk på dette? (bekymrer meg for det meste nå når alt er så nytt...)

Jeg kjenner følelsene er litt vanskelige å takle, er så glad at jeg vil la tårene komme hele tiden. Dette er det største jeg har opplevd til nå i livet mitt!

Og ja, fikk med et flott bilde som pappaen skal få se når han kommer hjem fredag :)

I tillegg har jeg klart å ordne meg jobb i dag, så jeg vil mest sannsynlig rekke å få rett til permisjonspenger! Livet er herlig! :)

Takk for omtanken!

Det var godt å høre. Jeg har fulgt med sånn i det stille her i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det gikk veldig bra! :) Er i uke 8+4, ikke 9+2 som legen sa. Noe som er helt greit for meg, for jeg kunne se hjertet slå og Lillegull er 20 mm og gynekologen kunne ikke se noe skade pr i dag. Skal tilbake i uke 16-18,her og på Haukeland for skikkelig utredning ved UL. Når hjertet banket i dag, hvor stor er da bekymringen for at det kan slutte å banke? Er det noe statistikk på dette? (bekymrer meg for det meste nå når alt er så nytt...)

Jeg kjenner følelsene er litt vanskelige å takle, er så glad at jeg vil la tårene komme hele tiden. Dette er det største jeg har opplevd til nå i livet mitt!

Og ja, fikk med et flott bilde som pappaen skal få se når han kommer hjem fredag :)

I tillegg har jeg klart å ordne meg jobb i dag, så jeg vil mest sannsynlig rekke å få rett til permisjonspenger! Livet er herlig! :)

Takk for omtanken!

Når man ser hjerteslag så tidlig, er det statistisk sett svært sannsynlig at det vil gå bra. Jeg vet selvfølgelig ikke noe om sykdommen din, men mener i forhold til spontanabort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hjerteslag så tidlig, er det statistisk sett svært sannsynlig at det vil gå bra. Jeg vet selvfølgelig ikke noe om sykdommen din, men mener i forhold til spontanabort.

Lykke til!

Det var godt å høre!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No return back

:) Det gikk veldig bra! :) Er i uke 8+4, ikke 9+2 som legen sa. Noe som er helt greit for meg, for jeg kunne se hjertet slå og Lillegull er 20 mm og gynekologen kunne ikke se noe skade pr i dag. Skal tilbake i uke 16-18,her og på Haukeland for skikkelig utredning ved UL. Når hjertet banket i dag, hvor stor er da bekymringen for at det kan slutte å banke? Er det noe statistikk på dette? (bekymrer meg for det meste nå når alt er så nytt...)

Jeg kjenner følelsene er litt vanskelige å takle, er så glad at jeg vil la tårene komme hele tiden. Dette er det største jeg har opplevd til nå i livet mitt!

Og ja, fikk med et flott bilde som pappaen skal få se når han kommer hjem fredag :)

I tillegg har jeg klart å ordne meg jobb i dag, så jeg vil mest sannsynlig rekke å få rett til permisjonspenger! Livet er herlig! :)

Takk for omtanken!

Jeg fant dette:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Masse annet nyttig info finner du og på http://www.barnimagen.com/forum/thread/141111321

Men skal du være aktiv på forum, så anbefaler jeg babyverden sin. Barnimagen sin side er full av negativitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette:

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Masse annet nyttig info finner du og på http://www.barnimagen.com/forum/thread/141111321

Men skal du være aktiv på forum, så anbefaler jeg babyverden sin. Barnimagen sin side er full av negativitet.

Tusen takk for betryggende svar! :)

Har allerede vært litt på babyverden og forsket,synes det er en bra side,virker troverdig med et avslappet forhold til det meste ;) Tror jeg blir der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...