Gå til innhold

Anti-psykotika og diagnoser.

Anbefalte innlegg

Gjest hypnotika
Skrevet

Hei, jeg ser jo at ap brukes i mange sammenhenger. Kjenner en som har fått diagnosen F 62.0 og må bruke slike medisiner fordi han blir paranoid. Er dette vanlig ved denne diagnosen, eller er dette noe annet?

Et spørsmål til: Ser også at anti-psykotika ofte blir brukt ved bipolare lidelser. Er dette kun for å stabilisere, eller er også denne pasitentgruppen mere mistenksom i syke perioder?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Medisiner får navn etter den sykdommen de først ble utviklet for. Etterhvert finner en ut at de kan brukes mot flere sykdommer. Tross dette endrer de ikke navn.

Det blir derfor meningsløst å henge seg opp i slike betegnelser.

Gjest hypnotika
Skrevet

Medisiner får navn etter den sykdommen de først ble utviklet for. Etterhvert finner en ut at de kan brukes mot flere sykdommer. Tross dette endrer de ikke navn.

Det blir derfor meningsløst å henge seg opp i slike betegnelser.

Takk, da skal jeg slutte å henge meg opp i ting og rette blikket utenfor dol :-). Er jo frisk nok til det nå, tror jeg.

Egentlig skummelt å skulle prøve å leve et normalt liv igjen. Skulle gjerne hatt en oppskrift på dette. Vet ikke om to doser selvtillit og høyere tempo er nok :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...