Gjest hypnotika Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Hei, jeg ser jo at ap brukes i mange sammenhenger. Kjenner en som har fått diagnosen F 62.0 og må bruke slike medisiner fordi han blir paranoid. Er dette vanlig ved denne diagnosen, eller er dette noe annet? Et spørsmål til: Ser også at anti-psykotika ofte blir brukt ved bipolare lidelser. Er dette kun for å stabilisere, eller er også denne pasitentgruppen mere mistenksom i syke perioder? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Medisiner får navn etter den sykdommen de først ble utviklet for. Etterhvert finner en ut at de kan brukes mot flere sykdommer. Tross dette endrer de ikke navn. Det blir derfor meningsløst å henge seg opp i slike betegnelser. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Medisiner får navn etter den sykdommen de først ble utviklet for. Etterhvert finner en ut at de kan brukes mot flere sykdommer. Tross dette endrer de ikke navn. Det blir derfor meningsløst å henge seg opp i slike betegnelser. Takk, da skal jeg slutte å henge meg opp i ting og rette blikket utenfor dol :-). Er jo frisk nok til det nå, tror jeg. Egentlig skummelt å skulle prøve å leve et normalt liv igjen. Skulle gjerne hatt en oppskrift på dette. Vet ikke om to doser selvtillit og høyere tempo er nok . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.