Gå til innhold

Hva skal til? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest beatrica
Skrevet

Hva skal til for å bli innlagt på psykiatrisk avdeling? (Åpen akutt). Hvilke kriterier blir lagt til grunn? Holder det å være ustabil, ha det svært vanskelig, eller må en være suicidal?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En godt begrunnet søknad fra fastlegen evt psyk behandler er det som skal til.

Gjest beatrica
Skrevet

En godt begrunnet søknad fra fastlegen evt psyk behandler er det som skal til.

Jo, men hvis man er hjemme fra jobb og ikke klarer å spise, sliter med søvnen og er helt utmatta. Det skal lite til før det "renner over", kan en da søke? Vært der noen ganger nå, og føler de ikke vil ha meg der.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jo, men hvis man er hjemme fra jobb og ikke klarer å spise, sliter med søvnen og er helt utmatta. Det skal lite til før det "renner over", kan en da søke? Vært der noen ganger nå, og føler de ikke vil ha meg der.

Det er fastlegen din som kan vurdere om det er grunnlag for søknad.

Gjest beatrica
Skrevet

Ok..får høre med han da. Takk for svar!

Skrevet

Bare å møte opp på legevakten å servere en gråtesalve :-)

Gjest beatrica
Skrevet

Bare å møte opp på legevakten å servere en gråtesalve :-)

er så fortvilet nå, for har det så vondt:(((((((((

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Hvis det er snakk om akuttpsykiatrisk så er det vel ikke snakk om søknad?

Og er ikke terskelen forskjellig ut fra hvor i landet du bor? Da jeg ble innlagt på akuttpsykiatrisk for en del år siden så måtte man nesten se små grønne menn for å komme inn på avdelingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...