Gå til innhold

EUPF;drittsekkdiagnose??

Anbefalte innlegg

Gjest stigma!!
Skrevet

uunngåelig å se man tenker EUPF om personer som oppfører seg dårlig....

Videoannonse
Annonse
Gjest a ghost in the shell
Skrevet

Jeg har vært utsatt for to kvinner i mitt liv med denne forstyrrelsen. Begge passer diagnosen, men bare en har dem. De er dypt forskjellige, men begge har satt spor ja, ikke bare positive.

Gjest en anbefaling
Skrevet

Det er fordi folk er uvitende og ikke vet hva de snakker om det. Og så er det mange som har behov for å skyve sine egne dårlige egenskaper over på andre grupper, så de slipper å forholde seg til det selv. Jeg har aldri møtt fordommer i behandlingsapparatet fordi jeg har EUPF, jeg har blitt møtt med forståelse for at smertetrykket er stort. Og selv om jeg har borderline, så har jeg fått tilbakemelding fra behandlingsapparatet at jeg ikke finnes manipulerende. Jeg gikk lenge og følte skam pga denne stigmaen, men fikk det heldigvis avkreftet i behandlingsapparatet. Så dere med eupf: ikke hør på besserwissere som tror de vet alt om den diagnosen. Ikke les for mye på nettet, for der står det altfor mye tull. Stol på behandlingsapparatet rundt dere.

Skrevet

Over hodet ikke "drittsekkdiagnose" i mine øyne....men de jeg kjenner som har denne diagnosen har ett fellestrekk blant alle sine ulikheter, og det er drama. Mye drama.

Så da trekker jeg meg stille og rolig unna.

Skrevet

Jeg tror du har rett i at enkelte dianoser raskere enn andre trekkes frem blant "halvstuderte røvere" når det er snakk om egenskaper og handlinger de fleste av oss anser som negative. EUPF er dessverre en slik diagnose.

Forhåpentligvis har de fleste av de pasientene som har problemer som faller inn under denne diagnosekategorien, like gode erfaringer som har blitt fortalt om i denne tråden. Jeg tror allikevel det er liten grunn til å underslå at denne pasientgruppen ikke alltid er de som blir møtt på den beste måten av helsevesenet ( og i tillegg har vel mange av dem heller ikke så gode forutsetninger for selv å møte helsevesenet på en konstruktiv måte).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...