Gjest berre lurar30 Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Jeg takket i dag ja til å få antipsykotium i sprøyteform i stedenfor å få besøk av hjemmesykepleien hver dag. Men nå begynner jeg å grue meg... Hvor settes denne sprøyten? Å vil virkningen bli annerledes? Har droppet medisiner når jeg har vært på fest, julebord o.l. Kan jeg fortsatt drikke alkohol en gang i ny og ne? Fordelen med å ta serequel i pilleform er at jeg blir fort trøtt på kvelden, og våkner skikkelig uthvilt neste morgen. Vil trøttheten forsvinne igjen om jeg går over til depotsprøyter? Jeg tar remeron i tilegg 15mg. Kan dette også taes som en treukerssprøyte, eller må dette tas i pilleform? 0 Siter
Gjest kveldsreven Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Unnskyld, men må hjememsykepleien innom hver dag for å gi deg medisiner??? 0 Siter
Gjest sanitiana Skrevet 10. desember 2009 Skrevet 10. desember 2009 Sprøyten settes vel helst i muskelen like ved hoftekammen. Du må altså brette ned buksen litt og vise fram øvre del av baken/hoften. Tror man generellt får mindre bivirkninger med sprøyte fordi den da ikke passerer gjennom magen og dette "systemet." Remeron kan jeg ikke svare deg på. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Anbefaler alle som bruker antipsykotika over tid å bruke sprøyter om de får tilbud om det. Det gir "over all" en jevnere effekt og mindre bivirkninger. Dessuten slipper en å huske tabletter en eller flere ganger om dagen. 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Anbefaler alle som bruker antipsykotika over tid å bruke sprøyter om de får tilbud om det. Det gir "over all" en jevnere effekt og mindre bivirkninger. Dessuten slipper en å huske tabletter en eller flere ganger om dagen. Hvem setter denne sprøyten da? og hvor ofte? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Hvem setter denne sprøyten da? og hvor ofte? Vanligvis settes den av sykepleier. Intervallet er vanligvis 2 uker, men kan være 3 eller 4 uker. 0 Siter
Gjest MedicNerd Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Anbefaler alle som bruker antipsykotika over tid å bruke sprøyter om de får tilbud om det. Det gir "over all" en jevnere effekt og mindre bivirkninger. Dessuten slipper en å huske tabletter en eller flere ganger om dagen. Er Seroquel/Quetiapin nå kommet som injeksjoner? Jeg vet hvordan man setter sprøyter IM - kan jeg da gjøre dette selv? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2009 Skrevet 11. desember 2009 Er Seroquel/Quetiapin nå kommet som injeksjoner? Jeg vet hvordan man setter sprøyter IM - kan jeg da gjøre dette selv? Nei, dessverre finnes ikke Seroquel i depotsprøyteform. Av de nye AP er det kun Risperdal og Zyprexa. 0 Siter
Gjest berre lurar 30 Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Nei, dessverre finnes ikke Seroquel i depotsprøyteform. Av de nye AP er det kun Risperdal og Zyprexa. Da finnes vel ikke Remeron i depotform heller da? Grunnen til at jeg sa ja var for å slippe styret med hjemmesykepleien. Føler meg overvåket og er så drittlei av ny ansikter på døra hver ettermiddag :-( Legen stoler ikke på meg fordi jeg kan være veldig impulsiv. Undrer meg på om jeg ikke trenger antidepressiva.... Svinget veldig i humør for noen måneder siden og begynte på serequel og remeron samtidig. Da forsvant angstanfallene og paranoiaen. Visst hjemmesykepleien fortsatt skal renne på døren, ser jeg ikke poenget med å ta sprøyter. Prøvde Zyprexa før seoquel, men sluttet på grunn av konstant muskelverk. Er det mindre sjanse for bivirkninger om en får zyprexa i sprøyteform? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.