Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Vi har en gammel moccamaster som har sett sine beste dager, så nå vurderer vi å kjøpe ny kaffitrakter. Ingen av oss drikker kaffi selv, så kaffitrakteren brukes kun når vi får kaffidrikkere på besøk. Svigerfar kjøpte den gamle moccamasteren til oss og mente dette var det eneste merket som kunne trakte god kaffi Moccamastere koster jo rundt tusenlappen, så jeg lurer på om noen har peiling på andre merker som ikke er så dyre, men som lager like god kaffi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kaffi?? *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 987 401 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kan du ikke kjøpe en presskanne isteden? Den lager bedre kaffe enn kaffetrakteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kan du ikke kjøpe en presskanne isteden? Den lager bedre kaffe enn kaffetrakteren. God idé. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kaffi?? *fnis* Der ser du!! Jeg drikker ikke kaffe og vet ikke hvordan man staver det engang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Kan du ikke kjøpe en presskanne isteden? Den lager bedre kaffe enn kaffetrakteren. Hvordan ser en slik ut og kan den f.eks. lage en liter kaffe like kjapt som ved bruk av trakter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Der ser du!! Jeg drikker ikke kaffe og vet ikke hvordan man staver det engang Når skal du bli voksen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvordan ser en slik ut og kan den f.eks. lage en liter kaffe like kjapt som ved bruk av trakter? http://www.frieleshop.no/WebRoot/FrieleDB/Shops/Friele/4446/15D8/0743/7052/05E9/5263/16E6/390E/utstyr-presskanne.jpg Du koker bare opp vann, har kaffe i kannen og heller vannet over, setter på "lokket" og lar trekke et par minutter, før du presser "lokket" ned. Tar ikke lengre tid enn å trakte, men ørlite mer deltakelse, men ikke så mye at det er verd å nevne en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg drikker ikke kaffe, så hjemme har jeg bare presskanne. Tar lite plass og er greit å lage med den synes jeg. Anbefaler bodums presskanne (halv pris på christiania glassmagasin f.eks) På hytta kjøpte vi en moccamaster på elkjøp, betalte ikke mer enn 299 tror jeg. Var en enkel modell, der filterholderen sitter rett på "kanna", men kaffen blir bra sier de som drikker den. Tror de har kampanjer på den med jevne mellomrom. Greit nok når en ikke bruker den til annet enn gjester og ikke hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Når skal du bli voksen? Aldri! Jeg har alltid sagt at jeg skal begynne å drikke kaffe før jeg fyller førti, så jeg har 2-3 mnd igjen på meg Her forleden var jeg på jentefest og vi oppdaga at kun to av ti av oss damene drakk kaffe! De eneste gangene jeg drikker kaffe er når jeg har planleggingsdager på jobb. Da må jeg ha minst tre-fire suketter i kaffien for å kunne drikke den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 http://www.frieleshop.no/WebRoot/FrieleDB/Shops/Friele/4446/15D8/0743/7052/05E9/5263/16E6/390E/utstyr-presskanne.jpg Du koker bare opp vann, har kaffe i kannen og heller vannet over, setter på "lokket" og lar trekke et par minutter, før du presser "lokket" ned. Tar ikke lengre tid enn å trakte, men ørlite mer deltakelse, men ikke så mye at det er verd å nevne en gang. Takk! Hmmm, ser ut som noe vi bør vurdere... Billigere enn trakter også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg drikker ikke kaffe, så hjemme har jeg bare presskanne. Tar lite plass og er greit å lage med den synes jeg. Anbefaler bodums presskanne (halv pris på christiania glassmagasin f.eks) På hytta kjøpte vi en moccamaster på elkjøp, betalte ikke mer enn 299 tror jeg. Var en enkel modell, der filterholderen sitter rett på "kanna", men kaffen blir bra sier de som drikker den. Tror de har kampanjer på den med jevne mellomrom. Greit nok når en ikke bruker den til annet enn gjester og ikke hver dag. Takk for info Synes presskanne ser litt kult ut, så kanskje det blir det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 987 401 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvordan ser en slik ut og kan den f.eks. lage en liter kaffe like kjapt som ved bruk av trakter? Jeg ser Elextra allerede har svart deg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 987 401 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Aldri! Jeg har alltid sagt at jeg skal begynne å drikke kaffe før jeg fyller førti, så jeg har 2-3 mnd igjen på meg Her forleden var jeg på jentefest og vi oppdaga at kun to av ti av oss damene drakk kaffe! De eneste gangene jeg drikker kaffe er når jeg har planleggingsdager på jobb. Da må jeg ha minst tre-fire suketter i kaffien for å kunne drikke den Du må gå på cafe og drikke skikkelig cafe latte med brunt sukker, jeg garanterer du liker det og plutselig eier du en espressokoker og melkeskummer og har brunt sukker i skapet ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti 8 727 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Takk! Hmmm, ser ut som noe vi bør vurdere... Billigere enn trakter også! Jepp jeg hiver meg på denne anbefalingen. Presskanne er best! Kjøpte trakter etter en periode med presskanne men klarte knapt bruke den i 2 uker før vi falt tilbake til presskannen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg ser Elextra allerede har svart deg ) Jepp:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du må gå på cafe og drikke skikkelig cafe latte med brunt sukker, jeg garanterer du liker det og plutselig eier du en espressokoker og melkeskummer og har brunt sukker i skapet ;o) _Det_ liker jeg faktisk Jeg er også glad i kaffe mocca, men de gangene jeg har kommet på å drikke dette har det vært ettermiddag/kveld og jeg har ikke sovet natta etterpå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli 0 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jepp jeg hiver meg på denne anbefalingen. Presskanne er best! Kjøpte trakter etter en periode med presskanne men klarte knapt bruke den i 2 uker før vi falt tilbake til presskannen Blir nok presskanne på oss, ja Bestemt merke du vil anbefale? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti 8 727 0 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Blir nok presskanne på oss, ja Bestemt merke du vil anbefale? Bodum :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 689 1 436 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Takk! Hmmm, ser ut som noe vi bør vurdere... Billigere enn trakter også! Jeg er ikke så veldig fan av presskanne, jeg da. Men hvis man bare skal lage én runde med kaffe, er det neppe så mye mer arbeid enn å bruke trakter. Men skal man lage én runde til, synes jeg det er mer styr. Man må tømme og skylle kanna, og så får man ikke laget runde nr 2 før man har tømt det som ble laget i runde nr 1. Med mindre man heller opp i termokanne, da, men det har jeg aldri opplevd at noen har gjort når jeg har vært på besøk. Skal man lage kaffe til flere, synes jeg ingenting slår kaffetrakter. Man lager én runde, heller i termokanne og setter straks på en ny ladning. Alle kan få kaffe samtidig. Er man på besøk hos noen som sverger til presskanne, er det så mye dill og dall for hver runde med kaffe. Pluss at _jeg_ liker smaken på trakterkaffe bedre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.