Gå til innhold

Erfaring med pakker til England?


Gjest Julegave i en fei

Anbefalte innlegg

Gjest Julegave i en fei

Vet jeg kan lese på postens sider, men der står det hvordan det SKAL funke, jeg ønsker tips og dine egne erfaringer bl.a. når det gjelder toll.

Har en gave som sksom pakke eller noen få dager senere hvis jeg sender det som brev. Må det fylles ut tollpapirer hvis jeg sender som pakke? Kanskje kan jeg unngå det ved å sende som brev.

Har du erfaringer med hva som er gunstigste sendingsmåte? Pakken veier 500 g eller 1 kg avhengig av hva jeg putter oppi. Kan regulere det litt hvis det har mye å si for portoen.

Veldig takknemlig for tips nå! Det her kom litt brått på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Julegave i en fei

Noe av teksten forsvant; det skulle stå; fristen for å sende er for pakke i morgen (10.des.) og så noen dager senere (14. eller 16.) hvis jeg sender som brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må fylle ut tollpapirer når du sender pakke. Det er mye dyrere å sende til England enn fra England og hit. Jeg sendte en pakke over dit i forrige uke, den veide 2,5 kg og jeg måtte ut med 286,- i porto. Fordelen er at det tar forholdsvis kort tid. Tror det tok 5 dager før min pakke var framme.

Aner ikke hva grensa er for hva som kan sendes som brev kontra pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...