Gå til innhold

Mor og barn stengt ute


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig synes jeg det er en merkelig greie å klage på, at en nettavis "vier plass" til en nyhetsartikkel på den måten. Om noen timer vil den jo være flyttet lenger ned på siden. De øverste sakene på en nettavis er ikke alltid typiske "forsidesaker".

Ellers er jeg enig i at vinklingen var litt vel dramatisk ift det som egentlig skjedde - men det er jo ikke en nyhet, at journalister skaper sensasjon i saker der egentlig ikke eksisterer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies ikke noe om far i huset her så kanskje han ikke bor der. Mor snakker tydeligvis veldig dårlig norsk og har sannsynligvis ikke fått med seg de strenge sikkerhetsanbefalingene om fratrukne gardiner og lukkede vinduer og at barna skal ha fått med seg det kan man vel heller ikke forvente.

Jeg skjønner at de kanskje ble både skremte og redde, men jeg skjønner godt politiet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra artikkelen:

''- Først fikk vi beskjed om å ringe tilbake senere. Da vi gjorde det, fikk vi beskjed om å komme ned å hente nøkkelen hos politiet. Jeg kunne ikke det. Jeg har fire barn og kan ikke dra helt ned dit for å hente nøkkelen, sier moren Nimco Karse.''

Kunne ikke det? I følge bildet av de fire barna ser det ut til at kun ett av dem (muligens to) hadde trengt tilsyn mens moren gikk til politistasjonen. og med så flotte storesøstre hadde nok det latt seg løse.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sakset fra artikkelen:

''- Først fikk vi beskjed om å ringe tilbake senere. Da vi gjorde det, fikk vi beskjed om å komme ned å hente nøkkelen hos politiet. Jeg kunne ikke det. Jeg har fire barn og kan ikke dra helt ned dit for å hente nøkkelen, sier moren Nimco Karse.''

Kunne ikke det? I følge bildet av de fire barna ser det ut til at kun ett av dem (muligens to) hadde trengt tilsyn mens moren gikk til politistasjonen. og med så flotte storesøstre hadde nok det latt seg løse.

:-)

Jeg vet ikke, hvis jeg sto der, sliten og oppkjaset en ettermiddag med fire sultne unger og politiet hadde brutt seg inn i og deretter skiftet lås på leiligheten min og deretter forlatt stedet og bedt meg ringe tilbake senere da jeg prøvde å få kontakt, så hadde jeg neppe vært veldig lysten på å ta bussen til politistasjonen for å hente nøkkel til MIN leilighet.

Og hele denne krigssonen bare for at Jagland skulle få lov å hilse på helten sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avisene lever av å slå opp alt som kan slås opp. Og de det blir skrevet om, har ikke kontroll over hvor store oppslagene blir.

Dette er ikke av de mest alvorlige tingene som kan skje i noens liv, men ut i fra hvor dramatisk de fleste foreldre her på dol opplever det når selv små ting går galt rundt deres barn, så kan jeg så avgjort skjønne at denne moren og hennes barn ble stressa. Synes også at politiet kunne sørget for bedre informasjon på døren (husker ikke om det står om de hadde sørget for å skrive beskjeden også på engelsk), de kunne ha informert naboene, og de kunne så avgjort ha bistått moren med å raskt komme tilbake med nøkkel når hun tok kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dere som bor i Oslo merke til at det var umulig å komme på inn endel nettsider i går? Jeg slet med nettet i går og fikk vite av en amerikaner at dette var vanlig når Obama var på besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

La dere som bor i Oslo merke til at det var umulig å komme på inn endel nettsider i går? Jeg slet med nettet i går og fikk vite av en amerikaner at dette var vanlig når Obama var på besøk

Hos meg tok de like godt hele nettet og telefonen;) Og jeg bor i sør;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok de like godt hele nettet og telefonen;) Og jeg bor i sør;)))

Jeg slet med telefonen også. Snakket med dattera mi og ble brutt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg slet med telefonen også. Snakket med dattera mi og ble brutt hele tiden.

Kanskje vi blir ansett som mulige terrorister;)

Jeg, som synes en flue er vanskelig å ta livet av...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi blir ansett som mulige terrorister;)

Jeg, som synes en flue er vanskelig å ta livet av...;)

Jeg var bare noen minutter unna jeg så jeg trodde de hadde tatt det kun i Oslo Sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strutsen

La dere som bor i Oslo merke til at det var umulig å komme på inn endel nettsider i går? Jeg slet med nettet i går og fikk vite av en amerikaner at dette var vanlig når Obama var på besøk

Ja det er helt sikkert vanlig når Obama kommer på besøk siden det skjer hver dag..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strutsen

Jeg tror ikke han er over hele USA hver dag altså

Det er det da ingen som tror og har ikke sammenheng med hvorvidt Osloboere kom innpå nettet dagen han var her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det da ingen som tror og har ikke sammenheng med hvorvidt Osloboere kom innpå nettet dagen han var her.

Hvordan vet du det? Vet du noe vi andre ikke vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...