Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er så deprimert at jeg vurderer å ta mitt eget liv. Har forsøkt 2 ganger tidligere ved å overdosere medisin. Det eneste det medførte, var hjertestans og innleggelse på sykehus noen dager. Hovedgrunnene, er nok at i løpet av dette året, har jeg blitt slått ned og ranet 2 ganger i Oslo sentrum. Dette var så traumatisk at jeg flyttet ut av sentrum. Jeg er avhengig av minst en krykke. Da jeg ble ranet, brukte jeg 2 krykker. Har man et synlig handikap, blir man ofte et offer. Jeg har også fått en voldsdom på 120 dgr. Det hører med til historien, at jeg er uskyldig dømt. Dommen er anket. Bare tanken på å komme i fengsel, er nok til at jeg får selvmordstanker. Ikke minst fordi jeg er uskyldig. Jeg var, grunnet min alkoholiker av en far, mye sperret inne på et lite rom. Jeg har stor angst for å bli sperret inne. Jeg er uførepensjonert, grunnet et arbeidsuhell for noen år tilbake. Lever med smerter døgnet rundt. Tar minst mulig smertestillende. Jeg er skilt og har hatt aleneansvaret for min ene sønn siden han var 12 år. Nå er han 21. Jeg har også en sønn på 30 år. Begge går det bra med, både i arbeid og fritid.

Videoannonse
Annonse
Gjest MedicNerd
Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg for å få proff hjelp er at du kontakter fastlegen din så snart legekontoret åpner mandag morgen. Kontakt eventuelt legevakta om du er desperat.

Leger kan henvise videre i systemet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du tatt dette opp med fastlegen, eller får du noen annen form for hjelp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...