Gå til innhold

må jeg oppgi medisinene mine til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest tannproblemer
Skrevet

er i et dillemma. En slektning har tilbudt meg å fikse et tannproblem hos han, som julegave. Jeg regner med å få et skjema hvor jeg må fylle ut mine helseplager og medisinene jeg står på.

Er det livsviktig for tannbehandlingen at han vet hvilken coctail jeg står på av medisiner? Hva kan i ytterste konsekvens skje hvis jeg ikke oppgir det?

Videoannonse
Annonse
Gjest du bør si noe
Skrevet

Det kommer jo an på hvilke medisiner du bruker.

Det viktigste er jo hvis det er noe som kan gjøre at du blør mye / ikke stopper å blø, noe som kan reagere med ansestesien osv.

Mange medisiner kan gi munntørrhet som kan føre til skader på tennene, det kan være viktig for at tannelgenkan gi en god helhetsvurdering av din tannhelse, men ikke like viktig hvis han bare skal reparere en tann en enkelt gang.

Det finnes jo fellesbetegnelser for psykofarmika, smertestillende osv som du kan skrive, uten å nevne navn og dose.

Hvis du ikke vil gi opplsningene, er det lurt at du skriver "diverse reseptbelagt" eller noe, slik at ikke et blankt felt misforstås som at du ikke går på medisiner i det hele tatt. I tilfelle en akutt situasjon oppstår.

Skrevet

Det kommer jo an på hvilke medisiner du bruker.

Det viktigste er jo hvis det er noe som kan gjøre at du blør mye / ikke stopper å blø, noe som kan reagere med ansestesien osv.

Mange medisiner kan gi munntørrhet som kan føre til skader på tennene, det kan være viktig for at tannelgenkan gi en god helhetsvurdering av din tannhelse, men ikke like viktig hvis han bare skal reparere en tann en enkelt gang.

Det finnes jo fellesbetegnelser for psykofarmika, smertestillende osv som du kan skrive, uten å nevne navn og dose.

Hvis du ikke vil gi opplsningene, er det lurt at du skriver "diverse reseptbelagt" eller noe, slik at ikke et blankt felt misforstås som at du ikke går på medisiner i det hele tatt. I tilfelle en akutt situasjon oppstår.

''tannelgen'' He, he, ser den for meg.

Sammen med heksesøster og barneelgen. :))

Gjest hypnotika
Skrevet

Hehe :-)

Gjest tannproblemer
Skrevet

Kanskje barna kunne fått et mer positivt forhold til leger og tannleger om de kunne kle seg ut som elger og hekser?

Ang sånne legevitser. Hørte om en danske som het Marvel Jensen som hadde fått en resept fra legen sin. Han hadde da klart å feilstave fornavnet hans, så på pilleetikken sto den dramatiske teksten: Farvel Jensen LOL:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...