Gjest alt man måtte lure på Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Hvis en psykolog/psykiater etc selv skulle komme til å trenge psykiatrisk hjelp, er det et eget apparat til å fange opp dem?, eller må de søke privatpraktiserende behandler som oss andre? Det er vel kanskje ikke alt man vil dele med kollegaer? 0 Siter
Gjest :-))))300 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Psykologer og sikkert psykiatere også er opplært til å takle egen psykisk helse. Vet at psykologer går i terapi under egen utdannelse og at det ofte har faste veiledningstimer der de lufter tanker og følelser hos andre psykologer. De har også vett til å vite når de ikke kan væree til hjelp for andre... så dette tror jeg ikke du trenger å tenke på i det hele tatt. 0 Siter
Gjest alt man måtte lure på Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Psykologer og sikkert psykiatere også er opplært til å takle egen psykisk helse. Vet at psykologer går i terapi under egen utdannelse og at det ofte har faste veiledningstimer der de lufter tanker og følelser hos andre psykologer. De har også vett til å vite når de ikke kan væree til hjelp for andre... så dette tror jeg ikke du trenger å tenke på i det hele tatt. Jeg trenger ikke å tenke på det, men syntes det var veldig interessant å gjøre det. Forøvrig kjenner jeg til flere psykologer som sliter med alkoholproblemer og diverse andre greier, som f.eks misbruk av medikamenter. Jeg tror nok ikke psykologene og psykiaterene har mer selvinnsikt enn en ingeniør for den saks skyld. Jeg er i hvertfall ikke så imponert. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Psykiatere og psykologer, som alle andre, kan bli psykisk syke. De får "lov" til å bli behandlet i en annen kommune enn der de jobber. Det gjelder forøvrig for annet helsepersonell også. Ikke morsomt å være innlagt på en avdeling man jobber på til vanlig. 0 Siter
Gjest Alt man måtte lure på Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Psykiatere og psykologer, som alle andre, kan bli psykisk syke. De får "lov" til å bli behandlet i en annen kommune enn der de jobber. Det gjelder forøvrig for annet helsepersonell også. Ikke morsomt å være innlagt på en avdeling man jobber på til vanlig. Husker at en mannlig psykepleier fortalte meg at han hadde vært innlagt på samme somatiske avdeling som jeg ble innlagt på. Han ble innlagt akutt, så han klarte ikke å unngå at de sendte han opp til avdelingen. Ikke morsomt at kollegaene dine er de som legger inn kateter på deg. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Selvfølgelig kan psykologer og psykiatere få psykiske problemer de som andre. De kan da få behandling i en annen kommune/annet sykehus slik at de ikke behandles av kollegaer. Det viktige er at de skjønner det selv og tar ansvar for å få behandling og ikke fortsetter med pasienter dersom de selv er for syke. Men kjenner til flere leger/psykologer og psykitariskesykepleiere, og andre som jobber innen psykiatri som har fortalt meg at de for eksempel bruker AD. Dersom de er seg selv bevisst synes jeg ikke dette er noe hinder for å kunne jobbe i psykiatrien. At de klarer å skille "mine og dine ting" er jo selvsagt en forutsetning. På Modum Bad Klinikken hadde de ihvertfall før et tilbud spesifikt rettet mot helsepersonell. Tror det var for å forebygge utbrenthet. 0 Siter
Gjest alt man måtte lure på Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Selvfølgelig kan psykologer og psykiatere få psykiske problemer de som andre. De kan da få behandling i en annen kommune/annet sykehus slik at de ikke behandles av kollegaer. Det viktige er at de skjønner det selv og tar ansvar for å få behandling og ikke fortsetter med pasienter dersom de selv er for syke. Men kjenner til flere leger/psykologer og psykitariskesykepleiere, og andre som jobber innen psykiatri som har fortalt meg at de for eksempel bruker AD. Dersom de er seg selv bevisst synes jeg ikke dette er noe hinder for å kunne jobbe i psykiatrien. At de klarer å skille "mine og dine ting" er jo selvsagt en forutsetning. På Modum Bad Klinikken hadde de ihvertfall før et tilbud spesifikt rettet mot helsepersonell. Tror det var for å forebygge utbrenthet. Det har fortsatt et tilbud på Modum for utbrente leger ja. Tror tannleger og sykepleiere er med i tilbudet. Men hva om det skulle rable fullstendig for en behandler?, vet ikke om opplegget på Modum er det beste da. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Det har fortsatt et tilbud på Modum for utbrente leger ja. Tror tannleger og sykepleiere er med i tilbudet. Men hva om det skulle rable fullstendig for en behandler?, vet ikke om opplegget på Modum er det beste da. Modum er jo åpent og frivillig. Om det rabler fullstendig og lukket akutt er alternativet blir det nok heller håndtert slik at vedkommende blir innlagt et sted slik at h#n ikke behandles av kollegaer vil jeg tro. Kan sikkert by på vanskeligheter på små steder å ikke treffe på kjente. 0 Siter
serenity777 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Når jeg var innlagt i 92, var den en sykepleier som jobbet på blakstad, som ble innlagt på lørenskog, slik att h*n skulle slippe å bli behandlet av kolleger. I dag er det sikkert enda lettere med fritt sykehusvalg o.l. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Jeg vil tro at alle avdelinger har prosedyrer for hvordan egne ansatte med psykiske problemer skal få hjelp.Vi har i hvert fall det. Legeforeningen har en egen "Lege for lege"-ordning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.