Gjest profile Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Hei, Jeg luer på om noen har erfaringer med reseptfrie midler mot angst bortsett fra cannabis og slik. På wikipedia.org under "Anxiolytic" er spesielt plantene Kava og Brahmi. Noen her som har erfaringer med preparater av dem? Får en tak i dem her i Norge? Andre forslag? Det er noe mot uspesifikk generell engstelse jeg leter etter. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Hvis du trenger noe som fungerer bør du heller ta deg en tur til legen og få resept på nødvendig medisin. Det er mitt råd. Helsekosten har diverse preparater og jeg har noen ganger kjøpt te og piller som skulle hjelpe mpt uro og søvnløshet. Desverre kunne jeg konkludere med at sukkertøy hadde vært like effektivt. Jeg vet desverre ingenting om produktene du nevner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Det finnes ingen reseptfrie medisiner som har dokumentert effekt mot angst. 0 Siter
Carwing Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Hvis du trenger noe som fungerer bør du heller ta deg en tur til legen og få resept på nødvendig medisin. Det er mitt råd. Helsekosten har diverse preparater og jeg har noen ganger kjøpt te og piller som skulle hjelpe mpt uro og søvnløshet. Desverre kunne jeg konkludere med at sukkertøy hadde vært like effektivt. Jeg vet desverre ingenting om produktene du nevner. Forsøk Johannesurt. Det har dokumentert effekt på milde til moderate depresjoner. Virker også på uro. Kjøpes på apoteket. 0 Siter
Gjest MedicNerd Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Forsøk Johannesurt. Det har dokumentert effekt på milde til moderate depresjoner. Virker også på uro. Kjøpes på apoteket. Til trådstarter og forsøvidt andre: Ikke kombiner antidepressiva og johannesurt (Hypericum). Det vil føre til bivirkninger. Ellers er jeg enig med de andre. Jeg har kasta vek for mye penger på helsekosten selv. Er bedre å ha noe skikkelig og dokumentert virksom medisin liggende, så lenge man bruker de med respekt. 0 Siter
Gjest profile Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Hvis du trenger noe som fungerer bør du heller ta deg en tur til legen og få resept på nødvendig medisin. Det er mitt råd. Helsekosten har diverse preparater og jeg har noen ganger kjøpt te og piller som skulle hjelpe mpt uro og søvnløshet. Desverre kunne jeg konkludere med at sukkertøy hadde vært like effektivt. Jeg vet desverre ingenting om produktene du nevner. Det er bare det at legen ikke har noe å tilby meg. Har forsøkt en del forskjellige AD (Anafranil, Fevarin, Zoloft, Seroxat, Cipralex, Effexor, Aurorix) men jeg har ikke opplevd at de har hatt noen innvirkning på den typen engstelse jeg sliter med. Det er engstelse for å ta kontakt med andre mennesker, spesiellt å prate og generell engstelse. Benzodiazepiner er vanskelige å få tak i (legen vil rett og slett ikke skrive det ut) så det har jeg ikke så mye erfaring med. Har forsøkt andre ting som Lyrica og Buspar, og Lyrica funket litt tror jeg, men der fikk jeg en bivirkning som jeg ikke kunne leve med. Så det er ikke fordi jeg har noe i mot å gå til legen eller tror naturpreparater er bedre, men rett og slett for at de ikke har noe som hjelper. Jeg tenker at AD og benzodiazepiner og slik kansje funker best på spesifikk angst, slik som forbier eller eller når en har veldig fysiske symptomer, men at det er vanskelige å finne noe som hjelper på mer vag generelle engstelse og det å ta insiativ i sosiale sammenhenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.