Olav Femte Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 For litt siden her på forumet var det en som påsto at Xanor var avregistrert i Norge følge legen hans. Denne legen kan ikke ha fulgt med i timen. Xanor er IKKE avregistrert. Jeg bruker 6mg depot daglig. Derimot noe jeg ikke skjønner - er at Rohypnol har blitt A - resept. Er det fordi flunitrazepam (Rohypnol) er forbudt i USA eller ? Også de stakkars narkomane er jo ofte blitt anklaget for at medikamenter blir avregistrert - nå i det siste: Somadril. 0 Siter
rovana Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Det var meg, og jeg påstod ikke at Xanor var avregistrert, men at det gikk rykter om at det ville bli det i løpet av noen år. Big different. Jeg bruker Xanor selv som eventuell medisin, 1-2 mg ved behov. Ellers er det en god stund siden Flunipam ble A-preparat. Rohypnol har Roche trukket fra det norske markedet for lenge siden. 0 Siter
serenity777 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Det var meg, og jeg påstod ikke at Xanor var avregistrert, men at det gikk rykter om at det ville bli det i løpet av noen år. Big different. Jeg bruker Xanor selv som eventuell medisin, 1-2 mg ved behov. Ellers er det en god stund siden Flunipam ble A-preparat. Rohypnol har Roche trukket fra det norske markedet for lenge siden. Fryktelig dumt att flunipam (rohypnol) ble a-preparat. Trenger mann ett virkelig effektivt middel, feks hvis man har sterk tannlegeskrekk, finnes ikke bedre middel. Vet om langvarige angst-pasienter som opplever å få smådoser med vival, selv om de har ekstrem angst. Leger er for redd for å hjelpe folk med skikkelig angstmedisinering (kortvarig) fordi narkomane og pillemisbrukere foretrekker de mest potente pillene, logisk skulle man tro. Men neida, de lager vansker for di som trenger det. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Skrevet 12. desember 2009 Det var meg, og jeg påstod ikke at Xanor var avregistrert, men at det gikk rykter om at det ville bli det i løpet av noen år. Big different. Jeg bruker Xanor selv som eventuell medisin, 1-2 mg ved behov. Ellers er det en god stund siden Flunipam ble A-preparat. Rohypnol har Roche trukket fra det norske markedet for lenge siden. Nå var det vel "86 Sabre" som skrev dette jeg henviser til. (bla bakover). 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Skrevet 12. desember 2009 Fryktelig dumt att flunipam (rohypnol) ble a-preparat. Trenger mann ett virkelig effektivt middel, feks hvis man har sterk tannlegeskrekk, finnes ikke bedre middel. Vet om langvarige angst-pasienter som opplever å få smådoser med vival, selv om de har ekstrem angst. Leger er for redd for å hjelpe folk med skikkelig angstmedisinering (kortvarig) fordi narkomane og pillemisbrukere foretrekker de mest potente pillene, logisk skulle man tro. Men neida, de lager vansker for di som trenger det. Enig serenity777. Mange leger er livredde for ikke å få lov å skrive ut A og B preprater... 0 Siter
Gjest Rap og ho Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Hei lever du ennå. Sist jeg så noe til deg var i Norske Byggeklosser. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Skrevet 12. desember 2009 Hei lever du ennå. Sist jeg så noe til deg var i Norske Byggeklosser. Vel, Norske Byggeklosser er vel den beste norske filmen som har blitt laget :-) 0 Siter
Gjest Rap og ho Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Vel, Norske Byggeklosser er vel den beste norske filmen som har blitt laget :-) Det er jeg helt enig i! :-) 0 Siter
Gjest Berrefjord Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Vel, Norske Byggeklosser er vel den beste norske filmen som har blitt laget :-) Det har du helt rett i! 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 12. desember 2009 Skrevet 12. desember 2009 Snakket med min RL psykiater. Han hadde ikke hørt noe om avregistrering av xanor. Hvis noe ble gjort trodde han det ville bli et A-preparat, men trodde ikke det heller. Mange med panikk angst som må ha dem for en verdig livskvalitet. Nå har jeg prøvd xanor depot, men jeg synes det virket dårlig. Tok "bare" 1,5 mg, da jeg ville ha en 5 valium å gå på fordi jeg ikke turde kutte de tvert etter mange års bruk. Men sånn som depot virket på meg så ville vel hverdagen blitt bedre (les hjemmetilværelsen), mens fobienene mine som bilkjøring og sosialfobi må ha sterkere skyts. Skal jeg noe må jeg ta dagsdosa 0,5 xanor og 10 mg valium tett på hverandre.Men da tar jeg ikke mer den dagen altså. Og i dag velsignet jeg nok en gang at benzo finnes- Har vært på butikken og i besøk.:=)) og det er lenge siden sist. Kan man kjøre bil på 6 mg xanor? Tror du f.eks 3 mg som Rl psykiater foreslo ville tatt kverken på fobiene?? Jeg ble litt skuffet over depot tablettene. Jeg har liksom hatt det i bakhånd- at blir det for ille med denne angsten, kunne jeg gå over på xanor depot, så det var en skuffelse for meg at de virket så svakt. Og så må jeg innrømme at det satt langt inne på prøve dem også. Hatt pakka i skapet fra juni til november. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Somadril ble trukket i 1. mai 2008, så det er ikke nå nylig. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____61019.aspx men legen kan søke om unntak http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1686091 Linkene er ikke av dags dato, og ting kan jo endre seg. Men sjekket med felleskatalogen nå, og når jeg søker på utgåtte preparater kommer det opp at somadril er trukket tilbake 2008. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.