Gå til innhold

Hvor mange brød?


Hønemoren

Anbefalte innlegg

Ja, her spør man om så mangt...

Skal ha førjulslunsj i morgen med slekta.

Vi blir 24 stk. Blir koldtbord med et par varme retter.

Ikke poteter. Hvor mange brød/lloff må jeg beregne?

4 er under 10 år. 2 vet jeg ikke spiser brød (lavkarbodiett).

Kan tenke meg loff og grovbrød.

Av drikke blir det min.vann (farris inkl.) og juleøl (med og uten alkohol), høres dette bra nok ut?......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha et par mugger kaldt vann med isbiter i tillegg, ikke alle er glad i verken søt drikke, farris eller øl til mat. :o)

3 loffer og 3 grovere brød? Du trenger vel ikke legge frem alt med en gang, og det som ikke blir spist kan jo bare fryses etterpå. Jeg hadde sikkert kjøpt 4 av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en slik loff som er omtrent som et kneippbrød i størrelsen går det ca 17 skiver.

Så spørs det hvor mange skiver hver enkelt spiser da. :o) Om jeg var sulten og det var mye godt pålegg kunne jeg spist _mange_ i et slikt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et par mugger kaldt vann med isbiter i tillegg, ikke alle er glad i verken søt drikke, farris eller øl til mat. :o)

3 loffer og 3 grovere brød? Du trenger vel ikke legge frem alt med en gang, og det som ikke blir spist kan jo bare fryses etterpå. Jeg hadde sikkert kjøpt 4 av hvert.

Takk, Lillemus, for svar.

Det med vann har jeg tenkt på, et par karaffeler med vann skal jeg sette fram.

Har kjøpt to loff, et grovbrød og et stort Kaptein Sabeltannbrød (ferdig oppskåret og pga et par med melkeallergi, dette brødet ok.) Alt skåret opp og tas ut av fryseren i morgen tidlig. Blir kanskje lite da......Har mere brød i fryseren i reserve altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det hvor mange skiver hver enkelt spiser da. :o) Om jeg var sulten og det var mye godt pålegg kunne jeg spist _mange_ i et slikt selskap.

Ja, man må alltid vurdere det ut fra antall, kjønn, alder og generell viten om hvor spiseglade folk er:-) Men alltid greit å vite sånn cirka hvor mange skiver man får av en stor loff:-) Jeg bestemte meg for å telle en gang jeg sto og skar opp mange loffer for hånd....;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en slik loff som er omtrent som et kneippbrød i størrelsen går det ca 17 skiver.

Takk for svar. Ja, stemmer det, har skåret opp spiralloff i butikken, ganske tynne skiver, men antallet stemmer.

Tenker jeg prøver meg litt fram, har reserve i fryseren og mikro'n grei i slike tilfeller....

Når det er mye god mat hender det at det spises lite brød til er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Lillemus, for svar.

Det med vann har jeg tenkt på, et par karaffeler med vann skal jeg sette fram.

Har kjøpt to loff, et grovbrød og et stort Kaptein Sabeltannbrød (ferdig oppskåret og pga et par med melkeallergi, dette brødet ok.) Alt skåret opp og tas ut av fryseren i morgen tidlig. Blir kanskje lite da......Har mere brød i fryseren i reserve altså.

Jeg ender alltid opp med alt for mye, så du skal sikkert ikke høre for mye på meg. :o) Men to loff (som det oftest går mest av) på 24 pers høres lite ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, stemmer det, har skåret opp spiralloff i butikken, ganske tynne skiver, men antallet stemmer.

Tenker jeg prøver meg litt fram, har reserve i fryseren og mikro'n grei i slike tilfeller....

Når det er mye god mat hender det at det spises lite brød til er min erfaring.

''Når det er mye god mat hender det at det spises lite brød til er min erfaring.''

Det er min erfaring også. Men det er også min erfaring at mange barn synes det er stas med loff med smør på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det hvor mange skiver hver enkelt spiser da. :o) Om jeg var sulten og det var mye godt pålegg kunne jeg spist _mange_ i et slikt selskap.

Nettopp! Derfor vanskelig å forutsi. Håper det i hvertfall er mat nok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det er mye god mat hender det at det spises lite brød til er min erfaring.''

Det er min erfaring også. Men det er også min erfaring at mange barn synes det er stas med loff med smør på:-)

Enig, tenkte akkurat på de små og matrettene vi skal ha. Tar nok fram litt kokt skinke, ost og leverpostei tenker jeg. Ikke alle små liker, røkelaks, rakfisk, elgkarbonader, sylte, sild, etc. etc.

Kanskje setter jeg fram nugattiboksen også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender alltid opp med alt for mye, så du skal sikkert ikke høre for mye på meg. :o) Men to loff (som det oftest går mest av) på 24 pers høres lite ut.

Ja, det er det jeg lurer på.....selv om det er flere sånne kostholdsbevisste som kommer, loff....nei, det er ikke noe.

Har en ekstra loff i fryseren så tar like godt fram den med en gang jeg da. Er jo SÅ mye å tenke på i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønse-Magda

Enig, tenkte akkurat på de små og matrettene vi skal ha. Tar nok fram litt kokt skinke, ost og leverpostei tenker jeg. Ikke alle små liker, røkelaks, rakfisk, elgkarbonader, sylte, sild, etc. etc.

Kanskje setter jeg fram nugattiboksen også.....

Sett fram sukkerboksenn også. Unga liker loffa med smør og sukkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett fram sukkerboksenn også. Unga liker loffa med smør og sukkar.

Eller gjerne sirup :-) Det er enda bedre. Husker at jeg elsket loff med sirup på, og fikk lov til å spise det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjerne sirup :-) Det er enda bedre. Husker at jeg elsket loff med sirup på, og fikk lov til å spise det også :-)

Husker bestefaren min spiste loff med meierismør og sirup, eller sukker. Drakk helmelk døgnet rundt, røyka som en svamp og drakk "himkok" flere ganger i uka. Ikke direkte aktiv heller. Han var alltid blid, frisk og fornøyd, ble nesten 82!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bestefaren min spiste loff med meierismør og sirup, eller sukker. Drakk helmelk døgnet rundt, røyka som en svamp og drakk "himkok" flere ganger i uka. Ikke direkte aktiv heller. Han var alltid blid, frisk og fornøyd, ble nesten 82!!!

''Husker bestefaren min spiste loff med meierismør og sirup, eller sukker. Drakk helmelk døgnet rundt, røyka som en svamp og drakk "himkok" flere ganger i uka. Ikke direkte aktiv heller. Han var alltid blid, frisk og fornøyd, ble nesten 82!!!''

Ikke ulikt historier jeg kjenner til. Min farfar begynte å røyke da han var 6 år gammel, og var i perioder også temmelig "fuktig". Han døde også 82 år gammel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...