Gå til innhold

Isjas/hofte-bekken låsning

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Jeg har vert hos kiropraktor, men han kan ikke se at det er noe galt...???

Legen min tror fast på at det er Isjas, og jeg har nå gått 3 uker sykemeldt og den eneste hjelpen jeg har fått er Pnex Forte og noen andre pillere som skal virke smerte stillende.

Hvis dette er Isjas burde det da ikke snart gi seg?

Er det normalt når man har Isjas at det smeller i hofte og korsrygg, som om det er noe som ligger å glipper??

Tilstanden min blir liksom ikke bedre, selv om jeg ikke gjør noe annet enn å slappe av.

Kan jeg forlange at legen min tar både røntgen og CT??

Vil det være noe vits i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33969-isjashofte-bekken-l%C3%A5sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Symptomer ved isjias avtar ofte i løpet av noen uker. Hvorvidt du har isjias, kan jeg dessverre ikke vurdere pr. brev. Det samme gjelder bevhovet for røntgenundersøkelser (inkludert CT).

Jeg foreslår at du spør om kiropraktoren og legen din kan ta kontakt med hverandre for en prat slik at de utveksle tanker om symtpomene dine direkte.

Dersom legen din er sikker på at symptomene dine skyldes trykk mot isjiasnerven, kan det være aktuelt med en CT-undersøkelse for å få avklaret hva som forårsaker trykket. Oftest vil det være innholdet i mellomvirvelskiven eventuelt i kombinasjon med forkalkninger og utvekster som følge av slitasje/alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...