Gå til innhold

NHD ; seponering av Wellbutrin


Gjest På tide å stoppe

Anbefalte innlegg

Gjest På tide å stoppe

Wellbutrin er et andeledes AD. Glemmer jeg å ta det en dag eller to oppstår det ingen abstinens som jeg opplevde da jeg brukte Efexor. Jeg går i dag på 150 mg. Jeg har 3 spm: 1) Hvordan seponerer man Wellbutrin. Hvor lang tid tar det før virkningen av medisinen er ute av kroppen og jeg igjen "blir meg selv". Grunnen til at jeg ønsker å seponere er at jeg begynner å lure på om jeg ikke lenger er så deprimert men at medisinen passifiserer meg (altfor mye jeg ikke gidder; stelle hage, male en dør osv). Jeg er klart mindre deprimert nå enn for noen år tilbake. Da va det fullstendig motstand i kroppen mot de nevnte oppgavene Grunnen til at dette kom opp nå, var at jeg for kort tid siden var vitne til en brann med fatal utgang. Jeg så detaljer, kropper forsøkt opplivet osv. Jeg var for 12 år siden vitne til noe tilsvarende og episoden fylte meg den gang med masse følelser som f.eks empati og katastrofefølelse. Reaksjonen min nå var mangel på empati, uhygge og katastrofefølelse. Likegyldighet rett og slett. Jeg er sikker på at mangelen på reaksjon denne uken skyltes medisinene jeg går på (bare Wellbutrin). I og med at jeg ikke lenger er alvorlig deprimert, lurer jeg på om mangelen på initiativ i fohold til å utføre andre oppgaver, kreativitet og følelser faktisk skyldes at jeg "holdes nede, sløves" av Wellbutrinen. 2) Tror du det er noe i denne hypotesen? 3) Hva tilsvarer dose 150 mg Wellbutrin i Efexor som jeg gikk på tidligere (225 mg Efexor i mange år, senere 150 mg). Denne medisinen var jo mer gradert i styrke. Jeg vil gjerne ha din vurdering pga all erfaringen din, men slutter ikke uten å snakke med legen min . Ps klarer ikkeå redigere inn avsnitt her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...