Gå til innhold

I dag gikk det bra...


Gjest Destiny

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått noen ord ned på et papir, og ville gjerne dele de. Skulle vel egentlig ønske at jeg hadde venner eller familie jeg kunne dele dette med. Men bare det å få det ned på papiret, det var godt.

Har til tider et vanskelig forhold til mat og alkohol, enkelte dager tar det overhånd, da isolerer jeg meg. Spiser og drikker til jeg slutter å føle. Har hatt sterke depresjoner, men det kommer seg. Nå må jeg bare få orden på de mørke dagene. I dag gikk det bra. Og for hver dag det går bra, kommer det færre mørke dager...

---------

Jeg fikk besøk av en djevel i dag. Den mørke siden slo ut. Den mørke siden i meg, djevelen i meg. Han ville så gjerne ødelegge. Jeg kjente det på meg, jeg måtte gjøre som han ville, trodde jeg.

Han ville at jeg skulle flykte, eller jeg følte at jeg måtte flykte fra han. Jeg er ikke sikker. Det spiller ingen rolle. Det som spiller noen rolle er flukten, likegyldigheten, apatien. Forsakelsen av alle de gode verdiene. Forsakelsen av alt det som tilfører livet mitt mening.

I dag sa jeg stopp. Jeg ville ikke mer. Jeg klarte ikke å rømme inn i en aktivitet som tok tankene bort fra han, for til det var jeg for slapp. Men jeg kunne ikke, ville ikke, klarte ikke å la han få viljen sin denne gang.

Han var der lenge, jeg kjente det stormet. Ville så gjerne gi etter, ville ikke det. Klamret meg til sofaen, tiden forsvant. Han dro sin vei, endelig. Jeg ble atter rolig. Gikk å la meg, drømte søtt. Stod opp. Hadde en kjempefin kveld.

Når han kommer igjen, da kommer han forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Når han kommer igjen, da kommer han forgjeves.''

Kan ikke tenke meg hvordan du har det, men de siste linjene dine gir håp, og håp er alt vi har noenganger.

Håper inderlig at du vinner de kommende kamper, Destiny, og bra at du skriver her.

Du beskriver, det du plages av, veldig godt.

Tenker på deg i natten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når han kommer igjen, da kommer han forgjeves.''

Kan ikke tenke meg hvordan du har det, men de siste linjene dine gir håp, og håp er alt vi har noenganger.

Håper inderlig at du vinner de kommende kamper, Destiny, og bra at du skriver her.

Du beskriver, det du plages av, veldig godt.

Tenker på deg i natten;)

Tusen takk for det fine svaret. Håper inderlig at jeg vinner kommende kamper jeg også.

Håpet begynner å komme på plass, og det samme gjør styrken til å kjempe for livet og akseptere det som er... Så nå skal jeg gjøre mitt ytterste for å ikke falle inn i spiseforstyrrelse/alkoholisme/andre selvdestruktive mønstre. Det skal jammen ikke være lett, men som ordtaket sier: "No pain, no gain" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Veldig sterkt å lese Destiny. Godt beskrevet, selv om jeg ikke tror at jeg kan forstå helt hvordan du har det. Men jeg forstår at du har det tøft og kjemper knallharde kamper.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...