Gå til innhold

Redd rundt juletider

Anbefalte innlegg

Gjest Julens budskap.
Skrevet

Å,jeg gleder meg til jul i år :-) Men det er noe som er rart,er redd år etter år,en frykt for at noe forferdelig skal skje. Tankene blir forsterket hver jul,men det har enda ikke hendt noe. Kan jeg regne med at det går bra i år også? Hva er dette?

Har tenkt at det har noe med tidligere liv å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest strutsen
Skrevet

Ja du kan regne med at det går bra i år også, og nei dette kan umulig ha noe med tidligere liv å gjøre. Høres ut som generell angst.

Gjest Palettcikliden
Skrevet

Ja du kan regne med at det går bra i år også, og nei dette kan umulig ha noe med tidligere liv å gjøre. Høres ut som generell angst.

Kan det være noe med mørketiden som gjør det?

Gjest strutsen
Skrevet

Ja det er sikkert en mulighet.

Gjest Julens budskap
Skrevet

Tusen takk. Håper alt går bra! Er så lei av angst. Det at mitt barn sliter med angst er en utfordring har jeg merket,føler det drar meg litt ned. Blir redd jeg også,synd men sant.

Gjest Julens budskap
Skrevet

Det kan være. Liker verken mørke eller snø. Men får gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Det er ikke så rart, det skjer jo mye fælt rundt juletider, sånn generelt.

Gjest Julens budskap
Skrevet

Det er ikke så rart, det skjer jo mye fælt rundt juletider, sånn generelt.

Så du mener det kan skje noe fælt?

Uff,jeg vil ikke det,det må bare gå bra! Vet ikke om jeg er frisk eller en psykiatrisk pasient lenger. Har flyuttet og har ikke noen behandlere her,men riner av og til til min gamle behanler. Hun sa jeg kunne det.

Gjest lukke til
Skrevet

Kanskje ikke så oppmuntrendes, men jeg føler det samme! Men så har jeg en familie preget av rus og psykiske problem, så det er tradisjon med kaos i jula. I fjor måtte jeg stanse bilen på motorveien på julekvelden og bruke en time på å roee ned min hysteriske søster. Året før gikk hun amokk og ødela hele leiligheten sin. Året før var faren min innlagt på psykiatrisk... Men, jeg prøver å tenke at dette året kan bli en fredelig jul for en gang skyld. Så langt ser det lyst ut. Alle er i fin form.

Gjest Julens budskap
Skrevet

Kanskje ikke så oppmuntrendes, men jeg føler det samme! Men så har jeg en familie preget av rus og psykiske problem, så det er tradisjon med kaos i jula. I fjor måtte jeg stanse bilen på motorveien på julekvelden og bruke en time på å roee ned min hysteriske søster. Året før gikk hun amokk og ødela hele leiligheten sin. Året før var faren min innlagt på psykiatrisk... Men, jeg prøver å tenke at dette året kan bli en fredelig jul for en gang skyld. Så langt ser det lyst ut. Alle er i fin form.

Kjenner til det jeg også,kriser i familien. Tragisk å tenke tilbake på,men jeg er voksen nå og kan bestemme selv. Får dårlig samvittighet for mye,min bror...min overgriper tok selvmord. Da var det slutten på mye for meg,en lettelse. Men jeg savner han,det var som han var to personer for meg,den ene var utrolig snill. For et liv,jeg vil leve og klynger meg til livet,samtidig vil jeg ha fred og ro. Men har det bedre nå enn på lenge,håper du får en fin jul!

Skrevet

Så du mener det kan skje noe fælt?

Uff,jeg vil ikke det,det må bare gå bra! Vet ikke om jeg er frisk eller en psykiatrisk pasient lenger. Har flyuttet og har ikke noen behandlere her,men riner av og til til min gamle behanler. Hun sa jeg kunne det.

Nei jeg er ingen spåmann. Hvis dette er noe du føler inne i hodet ditt, så er det noe helt annet. Det jeg mente var at det skjer så mye generelt i julen, pga ensomhet, mye alkohol, kjøring i fylla, branntiløp. Har jo ingen grunn for at det skulle skje deg noe som skulle komme utenfra ? Bare ta vare på deg selv, å drikk å spis med måte, og ikke kjør i fylla, så går det som regel bra.

Gjest Palettcikliden
Skrevet

Det kan være. Liker verken mørke eller snø. Men får gjøre det beste ut av det.

På helsebutikker får du kjøpt dagslyslamper som kan hjelpe godt. Legesenter og sykehus har noen ganger tilbud om samme lysterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...