Gå til innhold

Abilify og diagnose BP

Gjest Svarttrost_sliten og redd

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost_sliten og redd
Skrevet

jeg har et par spørsmål.

Jeg er foreløpig en bp INA, men legene er uenige om jeg er en 1 eller 2 (jeg mener selv 2), men de tror kanskje jeg uansett er mixed. Har brukt lamictal og seroquel, men de siste par månedene har det svingt så voldsomt og fort (hyppigste typisk 3 ganger på to dager) at det nå konkluderes med at Lamictal sannsynligvis ikke har effekt. Sikkert unødvendig å si at jeg er både gørrsliten og redd av dette kjøret.

Jeg var tidligere definitivt mest plaget av depresjoner, men de siste to årene (etter en svært opprivende periode) har dette endret seg, og jeg heller nå mest til motsatt kant, dvs skyhøyt oppe flere ganger i denne tiden. Ingen psykoser.

* Ut fra dette, hva tror du det dreier seg om?

Lamictal blir nå seponert, og jeg har begynt på Abilify i tillegg til en større dose Seroquel.

*Hvilken erfaring har du med Abilify?

Jeg har prøvd også prøvd Litium men fikk stoffskifteproblemer :(

*Det har blitt nevnt ECT i fall de ikke finner andre løsninger, er dette en kjent behandlingsform for bipolare når ikke vanlige medisiner virker?

Bør vel også nevne at jeg har en eupf

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

ECT har vært et tema her de siste dagene.

Her er noen av aktuelle tråder:

effektiv behandling syke mødre?? - psykitatriforum 08.12

kan alle deprimerte få ECT - psykiatriforum 09.12.2009 22:53

Skal forskes på sammenhengen ECT og hukommelse - psykiatriforum 13.12.2009

Tror det er flere også, du kan evt bruke søkefunksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...