Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere ca i mnd på klær og sko? Eller i året?

Jeg bruker nok 15-20000 i året. 1500 - 2000 i mnd.

Jeg går relativt ok kledd, men kjenner mange som bruker mye mer enn meg. Hva er egentlig vanlig? Jeg skjønner jo at økonomi er avgjørende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske lite. Kan ikke fordra shopping, og jeg har uniform på jobb. Hadde jeg ikke hatt det, ville klesbudsjettet antakelig sett litt annerledes ut.

Skrevet

Føler ikke at jeg har tid og ork til å shoppe lengre. Jobber 100 % og har ett barn og samboer. Tror jeg brukte 2000 kr måneden da jeg var student og før jeg fikk barn. Nå bruker jeg kanskje max 500.

Gjest SjelaMiFårDuAldri
Skrevet

tja..bruker vel kanskje 2000...i året

Skrevet

tja..bruker vel kanskje 2000...i året

Hvordan i all verden er det mulig?

Skrevet

Tør ikke skrive (eller regne) på hva jeg bruker, men det er mer enn noen av de som svarer så langt :-).

Skrevet

Tør ikke skrive (eller regne) på hva jeg bruker, men det er mer enn noen av de som svarer så langt :-).

Hvor handler du da? Oasis, Zara og Esprit istedet for Kappahl, Cubus; M&M eller Lindex?

Bikbok?

Eller andre dyrere butikker/kjeder?

Handler du mange billigere plagg, eller færre dyrere?

Jeg er etterhvert blitt mer opptatt av kvalitet foran pris. Kjøper lite til meg selv fra H&M. Mest til ungene.

Skrevet

Hvor handler du da? Oasis, Zara og Esprit istedet for Kappahl, Cubus; M&M eller Lindex?

Bikbok?

Eller andre dyrere butikker/kjeder?

Handler du mange billigere plagg, eller færre dyrere?

Jeg er etterhvert blitt mer opptatt av kvalitet foran pris. Kjøper lite til meg selv fra H&M. Mest til ungene.

Handler ikke så mye i kjedebutikkene til meg selv, men litt på H&M.

Handler heller sjeldnere og dyrere.

Gjest Ha'kke shoppegen, jeg...
Skrevet

Hvis du snakker om klær som finklær og "vanlige" klær, så handler det kanskje om 5000 tilsammen i året. Legger du til treningsklær og -utstyr, så kan det sikkert ganges opp med 3.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg bruker generelt ganske lite i året. Kjøper dyre klær som varer, men har heller litt færre plagg. Går gjerne også på tilbud eller utgåtte modeller så fremt jeg finner str jeg bruker. Sliter mye med å finne ting som passer når det gjelder bukser, selv om jeg ikke er feit i den forstand... Litt lubben er jeg, men ikke feit. Likevel ender jeg med å handle bukser i "kjerringbutikker," men jeg stiller selvsagt krav om at det skal se nøytralt eller litt sprekt ut. Vivikes har en del bra, Bison en skjelden skjelden gang om det er salg der.

Vanlige topper ser jeg på som forbruksvare, så det kjøper jeg ikke dyrt. Da er det som regel bare å ta med sen en XL i kassa :)

Så... Med mindre jeg kjøper noe spesielt dyre plagg (som yttertøy/annet sportstøy/sko)... 10 lapper kanskje...Noen år runder jeg nok 15, men stort sett ligger jeg rundt ti.

Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg å bruke flere tusen på klær på en måned! Jeg kjøper klær når de gamle er for slitne til å brukes på jobb. Det aller meste jeg har er enkelt og svart, har aldri forstått meg på mote og hvorfor noe er fint et år og ikke det neste...

3-400 kr i måneden, og da er det meste undertøy, enkle topper og sokker. Ei solid bukse kan vare i mange år.

nå ligger jeg nok under gjennomsnittet når det kommer til inntekt og forbruk, også. Har aldri skjønt hvordan vanlige folk kan ha råd til alt de kjøper på matbutikken, for eksempel. :P

Skrevet

På meg selv? Ikke mye. Eller - det kommer an på. Jeg kan være ram på f.eks. ulltøy og votter i vintersesongen, men kjøper billigere topper og bruker buksene til de er utslitte. Så kanskje 3-4000 i året? Jeg vet ikke.

Ungene får en del mer selvfølgelig, de vokser jo fra tøyet, men heller ikke de får for så mye som 2000,- i mnd.

Skrevet

Hvordan i all verden er det mulig?

Det er fullt mulig om en bruker klær som kan brukes mange ganger, og ser på prisen først.

Skrevet

Ganske lite. Kan ikke fordra shopping, og jeg har uniform på jobb. Hadde jeg ikke hatt det, ville klesbudsjettet antakelig sett litt annerledes ut.

Jobben er nok det som sliter mest klær her, ja. Skulle ønske vi hadde fått solide arbeidsklær av firmaet.

Skrevet

Hvis du med klær mener klær til meg selv, så bruker jeg vel rundt 5000,- i året...

Med sko blir det kanskje 7000,-.

Skrevet

Bare på meg selv? Hm... La meg tenke...Kanskje 2500 kroner i året, inkludert sko?

Til guttungen går det nok også et par tusen. Sambo bruker kanskje 1000-1500 kroner.

Skrevet

Aner ikke. Erfaringsvis beløper jo flere småting seg til en del når man summerer - så noen tusenlapper blir det vel. Kanskje 3-4?Det er ikke hver måned jeg kjøper noe til meg selv, for å si det sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...